Київ. 4 березня. УНІАН. Народний депутат України Леся ОРОБЕЦЬ заявляє, що тютюнові компанії досі намагаються перешкоджати запровадженню на законодавчому рівні заборони на рекламу своєї продукції.

Про це Л.ОРОБЕЦЬ сказала сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

"Запропонована нами повна заборона реклами тютюну прийнята у першому читанні. Зараз цей законопроект готується до другого читання, і кількість поправок, які надійшли, і їхній зміст свідчать про те, що тютюнові компанії не здаються і намагаються всіляко нівелювати ті норми, які ми запропонували", - сказала Л.ОРОБЕЦЬ.

Відео дня

Депутат повідомила, що 32 країни вже запровадили заборону на рекламу тютюну і спонсорування тютюновими компаніями благодійних заходів. "Я особисто вірю, що найкращим подарунком для всієї України і для жіноцтва на 8 березня було би прийняття такого закону і таких кроків, які спрямовані на те, щоб українська нація ставала б здоровішою, жили б ми довше", - зазначила вона.

У свою чергу, директор Інституту демографії та соціальних досліджень ім. М.Птухи НАН України Елла ЛІБАНОВА вважає, що "ухвалення закону ще не гарантує, що він буде виконуватися".

"Мене дуже турбує те, що серед жінок прискореними темпами поширюється тютюнопаління і те, що з часом все раніше починають долучатися до паління. Наше завдання полягає у тому, щоб не тільки ухвалити закон, хоча це необхідна умова, але це недостатня умова, щоб здійснювати відповідний вплив. Я б пішла ще далі і пропонувала б заборонити не тільки пряму, а й непряму рекламу. В сучасних західних фільмах не побачиш жодного позитивного героя з сигаретою. Це невипадково - таким чином намагаються усілякими засобами уберегти молодь, підлітків від того, щоб вони почали палити", - підкреслила Е.ЛІБАНОВА.

На її думку, також необхідно посилювати роз'яснювальну роботу про шкідливий вплив тютюну серед молоді.

Як повідомляв УНІАН, Верховна Рада 30 листопада 2010 року прийняла за основу проект Закону № 5164 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів).

Проектом закону, зокрема, пропонується заборонити будь-яку рекламу тютюнових виробів, а також рекламу знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими ці вироби випускаються.

Законопроект пропонує заборонити рекламу тютюнових виробів в мережі Інтернет, а також проведення будь-яких промоакцій, безкоштовної роздачі, зокрема для маркетингових досліджень і дегустації, а також обміну тютюнових виробів на інші товари, роботи і послуги.

Також повинні зникнути всі СМС-повідомлення, електронні розсилки, поштові листи, вкладки в пачки, які часто використовувалися в рекламних і акційних цілях виробниками.

Крім того, передбачається заборонити спонсорство телевізійних і радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, крім реклами в спеціалізованих виданнях і на спеціалізованих виставкових заходах.

Штраф за порушення перерахованих норм передбачається в розмірі від 30 тис. до 50 тис. грн. за кожен факт реклами на окремому рекламному носієві або за кожен окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.

15 березня 2006 року Україна ратифікувала Рамкову конвенцію Всесвітньої організації охорони здоров’я із боротьби проти тютюну, відповідно до якої упродовж 5 років після набуття чинності Рамкової конвенції (тобто не пізніше 4 вересня 2011 року) повинна бути введена повна заборона на рекламу, стимулювання продажів і спонсорство тютюнових виробів.