Київ. 15 жовтня. УНІАН. Учасники соціальної мережі автомобілістів України AutoVisio і представники великих нафтотрейдерів підписали Маніфест автомобілістів України «Проти неякісного пального», в якому закликають Кабінет міністрів України ввести з 1 січня 2011 року єдині національні стандарти виробництва бензину ДСТУ 4839:2007 і дизельного пального ДСТУ 4840:2007, а також створити єдиний орган контролю якості нафтопродуктів на АЗС.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН сказав керівник Автомобільного соціального порталу AutoVisio, голова Оргкомітету Всеукраїнського автопробігу «Проти неякісного пального» Віталій ЧЕХОВСЬКИЙ.

За його словами, з 9 по 15 жовтня активісти соціальної мережі автомобілістів провели Всеукраїнський автопробіг «Проти неякісного пального», маршрут якого пройшов через Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Миколаїв, Одесу, Вінницю, Львів і Київ.

Відео дня

Сьогодні, після прибуття основної колони до Києва, учасники автопробігу передали представникам Кабінету міністрів Маніфест із підписами автомобілістів, які були зібрані по маршруту автопробігу.

Зокрема, в Маніфесті зазначено, що як показали результати всеукраїнського опитування на порталі AutoVisio, більш ніж 50 000 користувачів незадоволені якістю автомобільного пального в Україні й готові до активних дій для зміни ситуації.

Як зазначив В.ЧЕХОВСЬКИЙ, дослідження лабораторії AutoVisio в Києві, Львові, Донецьку, Харкові, Дніпропетровську, Запоріжжі підтвердили факт масової присутності на АЗС бензину, який не відповідає навіть застарілим українським стандартам.

Також у Маніфесті міститься звернення до представників ЗМІ, українських і зарубіжних громадських організацій, органів місцевого самоврядування з проханням підтримати ініціативу автомобілістів і сприяти її популяризації для вирішення поставлених цілей.

З боку нафтотрейдерів під Маніфестом підписалися представники Концерну «Галнафтогаз» (Львів), компаній «КЛО» (Київ) і «Паралель» (Донецьк).

Як повідомляв УНІАН, із 1 січня 2011 року все моторне пальне, що реалізується на ринку України, має відповідати вимогам ДСТУ 4839:2007 «Бензини автомобільні підвищеної якості. Технічні умови» і ДСТУ 4840:2007 «Пальне дизельне підвищеної якості. Технічні умови» (аналог Євро-4).

Про готовність із початку 2011 року освоїти випуск євробензинів заявили Одеський, Кременчуцький і Лисичанський НПЗ.

Водночас Український науково-дослідний інститут нафтопереробної промисловості «МАСМА» заявив про неготовність до переходу на стандарт якості нафтопродуктів Євро-4 аж до 2012 року.