Київ. 13 жовтня. УНІАН. У Сумській області Партія регіонів для забезпечення своєї перемоги на місцевих виборах застосовує мережевий маркетинг, який практикується при продажі харчових добавок та косметичних виборів.

Про це головний редактор сумської газети "Панорама" Євген ПОЛОЖІЙ заявив сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

"Ця технологія застосовується для агітації на виборах та за допомогою адмінресурсу. Це все організував Нікіта Г., який народився в Росії. Деякий час жив в Україні, а зараз, за даними його особистої сторінки в Інтернеті, він живе в Лос-Анджелесі", - сказав Є.ПОЛОЖІЙ.

Відео дня

За його словами, у регіон запросили 20 найуспішніших тренерів, які приводять до "клубу виборців" по 5-8 людей, яких агітують голосувати за Партію регіонів. Потім ці люди також стають агітаторами. Є.ПОЛОЖІЙ стверджує, що така "піраміда" у вересні налічувала 17 тисяч мережевих агітаторів, а в жовні їхня кількість зросла до 130 тисяч.

Є.ПОЛОЖІЙ додав, що, за оцінками журналістів, які проводили розслідування та брали участь у відповідних заходах, аби зібрати докази, доходи тренера першої лінії можуть досягти 625 тис. грн. "Ми порахували, що всього така мережева агітація коштуватиме Партії регіонів 17 млн. грн.", - заявив він.

Головний редактор газети уточнив, що тренер отримує 10 грн. за кожну анкету, а також 2 грн. за кожну людину, яку приведе до цієї "агітаторської" мережі. Водночас, за його словами, згідно з правилами цієї технології, тренер-агітатор до виборів отримує лише 40% коштів, а решту їм обіцяють виплатити лише після виборів за умови, що Партія регіонів набере 60% голосів виборців.

Журналісти також повідомили, що головного тренера Нікіту Г. в область особисто запросив губернатор Юрій ЧМИРЬ. "Ми намагалися з'ясувати, громадянином якої країни він є, але нам це не вдалося. Коли я запитувала його - ви звідки і де голосуватиме, він відповів, що голосуватиме в Одесі. Але у нас є свідчення, що він народився в Росії", - сказала журналіст Бюро журналістських розслідувань "Свідомо" Марія ЗЕМЛЯНСЬКА.

У свою чергу, керівник Бюро журналістських розслідувань "Свідомо" Єгор СОБОЛЄВ заявив, що розцінює використання цієї технології як купівлю голосів виборців. "Якраз ця мережа є доказом того, як законодавство почало порушуватися задовго до виборів. Річ у тому, що, згідно з законом, право агітації виникає тоді, коли партія зареєстрована. Для Сумського осередку Партії регіонів це сталося 2 жовтня. Є багато доказів того, що з літа багато державних службовців різних рівнів агітують за Партію регіонів в усій області", - сказав він.

Є.СОБОЛЄВ вважає, що ця мережева технологія повинна стати предметом уваги правоохоронних органів. "Ми готові передати всі докази правоохоронним органам і дати свідчення", - наголосив керівник Бюро журналістських розслідувань.