Київ. 28 липня. УНІАН. Громадські активісти вимагають від керівництва Верховної Ради та народних депутатів не зволікати з розглядом та ухваленням законопроекту про обмеження реклами пива, зокрема, на телебаченні та радіо.

На цьому наголосив головний координатор громадянської кампанії “Форум порятунку Києва” Віталій ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

Громадські активісти звернули увагу, що проблема алкоголізму в Україні сьогодні набула великих масштабів, про що свідчить офіційна статистика. Зокрема, щороку від алкоголізму в Україні помирає понад 40 тис. осіб. Від 700 до 900 тисяч осіб стоять на обліку як хворі на алкоголізм, проте реальна цифра у 3-5 разів вища, упевнений В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ.

Відео дня

У зв’язку з цим громадські активісти наполягають на якнайшвидшому прийнятті, принаймні у першому читанні, законопроекту №1014-2 про внесення змін до Закону України “Про рекламу” (щодо обмеження реклами алкогольних напоїв і пива), поданому народними депутатами від БЮТ Миколою ТОМЕНКОМ і Андрієм ШЕВЧЕНКОМ ще 23 квітня 2008 року.

Документом передбачено ефективніші обмеження розміщення реклами алкогольних напоїв, пива й інших об’єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої. Зокрема, законопроектом пропонується розповсюдити обмеження на рекламу пива і напоїв, що виготовляються на його основі, знаків товарів і послуг, під якими випускається пиво і напої, що виготовляються на його основі.

Крім того, пропонується на годину – до 24 години – продовжити заборону реклами алкогольних напоїв на радіо і телебаченні, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

Законопроектом також передбачається заборона спонсорства теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ наголосив, що цей законопроект Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації не розглядає вже 27 місяців.

“Хоча, згідно з Регламентом Верховної Ради, мав бути розглянутим не пізніше як у 30-денний строк. І лише після звернення групи депутатів до голови Верховної Ради Володимира ЛИТВИНА законопроект був включений до розкладу пленарних засідань”, - зауважив він.

На переконання іншого учасника прес-конференції народного депутата Дмитра ВЕТВИЦЬКОГО (фракція БЮТ), зволікання з розглядом законопроекту можна пояснити лобіюванням незацікавлених у прийнятті такого закону осіб.

“Реклама пива є антисоціальною, яка має негативний вплив на наше суспільство, особливо на дітей та молодь”, - зазначив народний депутат.

Він наголосив на нагальній необхідності включення законопроекту про обмеження реклами пива до порядку денного пленарних засідань Верховної Ради вже у вересні і висловив переконання, що народні депутати знайдуть порозуміння і ухвалять позитивне рішення з цього питання.

“Сьогодні завдання депутатів і громадських організацій – добитися включення законопроекту № 1014-2 до порядку денного конкретного пленарного тижня та проголосувати за нього хоча б у першому читанні”, - наголосив у свою чергу О.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ.