“Комітет прямої дії” планує оскаржити у суді постанову Кабміну, яка дозволяє блокувати колеса автомобілів

15:11, 04 березня 2010
Останні події
2 0

Київ. 4 березня. УНІАН. Громадська організація “Комітет прямої дії” планує оскаржити у Київському окружному адміністративному суді постанову уряду, яка дозволяє блокувати колеса транспортних засобів у разі порушення правил паркування.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив голова комітету Дмитро ГНАП.

Він зазначив, що позов буде подано на наступному тижні. Д.ГНАП наголосив, що постанова Кабінету міністрів від 3 грудня 2009 року “Про затвердження Правил паркування транспортних засобів” суперечить чинному законодавству та призводить до зловживань комунальних підприємств та місцевої влади.

В комітеті наголосили, що нові Правила паркування відверто суперечать українському законодавству в частині обмеження прав водіїв користуватися власним транспортним засобом. Так, ця постанова містить пункт, що «У разі повної або часткової несплати збору за паркування та вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування оператор має право перешкоджати виїзду транспортного засобу з майданчика шляхом застосування спеціальних пристроїв-шлагбаумів або технічних засобів для перешкоджання виїзду».

Д.ГНАП підкреслив, що цей пункт суперечить законодавству, і це офіційно визнало відомство-розробник постанови - Міністерство з питань житлово-комунального господарства. У пояснювальній записці, яку Міністерство ЖКГ офіційно оприлюднило на своєму сайті під час підготовки проекту вказаної постанови, йдеться про невідповідність вказаного пункту 31 Постанови Кабміну українському законодавству: «…Жодним актом законодавства не передбачено прав органів місцевого самоврядування щодо встановлення додаткової адміністративної відповідальності за порушення правил зупинки та стоянки. Законодавством України не передбачено також відповідальності за порушення правил стоянки у вигляді примусового переміщення транспортного засобу чи обмеження його власника користуватися цим засобом».

Тому комітет планує не лише звернутися до суду, а й до Президента України з проханням зупинити дію відповідної постанови уряду та звернутися до Конституційного Суду щодо невідповідності постанови українському законодавству та Конституції.

При цьому адвокат, який опікується цим позовом, Андрій НЕЧИПОРЕНКО спрогнозував, що розгляд справи в суді може затягнутися на рік-півтора, хоча вони у своїх позовних вимогах вимагатимуть на забезпечення позову призупинити дію постанови уряду.

Крім того, комітет планує подати скаргу до прокуратури щодо прокурорського реагування на ухвалення цього документа.

За словами Д.ГНАПА, крім юридичних дій, комітет плану вести роботу і по інших напрямках, зокрема вони інформуватимуть громадськість, автовласників про невідповідність закону постанови уряду, інформувати про зловживання в комунальних компаніях, які займаються пакувальним бізнесом.

Також “Комітет прямої дії” закликає громадськість до дій. Зокрема, комітет закликає водіїв не платити за паркування, якщо паркувальний майданчик не відповідає новим правилам. При цьому активісти громадської організації будуть допомогати водіям, з яких вимагають гроші незаконно. Для цього водії можуть зателефонувати за телефоном гарячої лінії (0985527700).

Д.ГНАП пояснив, що відповідно до пункту 13 вказаної Постанови, «Відведені майданчики для паркування позначаються дорожніми знаками та суцільною синьою (блакитною) смугою на проїжджій частині і на бордюрі, який відокремлює проїжджу частину від пішохідної». Отже, згідно з новими Правилами, всі паркувальні майданчики, де збирають гроші, мають бути позначені дорожніми знаками та двома синіми суцільними смугами. Тобто, за відсутності або знаків, або смуг, цей паркувальний майданчик є всі підстави вважати обладнаним неналежним чином. Тому збирати плату за паркування на ньому комунальне підприємство не має права доти, доки не приведе його стан у відповідність до Правил паркування.

«Комітет прямої дії» радить всім водіям, які будуть паркувати машину на майданчику, на якому відсутні або знак, або синя розмітка, відмовлятися платити за паркування, і в разі необхідності викликати міліцію, щоб припинити вимагання.

Голова комітету зауважив, що за спостереженнями активістів Комітету, вимогам нових правил паркування не відповідають 99% всіх паркувальних майданчиків міста.

Також у Постанові взагалі відсутнє таке поняття, як «Суцільна зона паркування», тому всі відведені паркувальні майданчики мають бути позначені знаками, розміткою та, крім цього, отримати відповідне погодження від Київради та Державтоінспекції. Тому в разі, якщо працівники паркувального підприємства будуть знову вимагати гроші в центрі міста на підставі розпорядження про так звану «Суцільну зону паркування», «Комітет прямої дії» так само радить водіям викликати міліцію для припинення здирництва.

Також Д.ГНАП розповів, що відповідно до пункту 30 постанови, «під час паркування на майданчику для платного паркування користувач сплачує збір за паркування, розмір якого встановлюється органами місцевого самоврядування згідно із законом, а також вартість надання послуг з утримання майданчиків для платного паркування».

Фактично, цей пункт суперечить Декрету Кабінету міністрів «Про місцеві податки і збори», який встановлює тільки одну плату для автомобілістів, які паркують авто: місцевий збір за паркування. Він складає: 17 копійок за годину на відведених майданчиках для паркування (шматок дороги) та 51 копійок на спеціально обладнаних.

Решта суми – це плата за так звані «послуги з утримування майданчиків», які надає комунальне підприємство.

Д.ГНАП навів приклад: якщо ви паркуєте автомобіль на одній з центральних вулиць Києва, ви сплачуєте 10 гривень за 1 годину паркування. З них тільки 17 копійок йде до міського бюджету. Решту – 9 гривень 83 копійки забирає підприємство КП «Київтранспарксервіс» і розподіляє на власний розсуд.

При цьому голова комітету підкреслив, що згідно з українським законодавством, послуги, які споживач не замовляв, а його змушують сплатити, є фактично здирництвом і вимаганням.

Тим більше, що вимагаючи гроші з водіїв за послуги, комунальне підприємство при цьому ще й ніякої відповідальності не несе згідно з новими правилами: «Оператор не несе відповідальності за збереження транспортних засобів, розміщених на майданчиках для паркування».

Представник автомобільної громадськості Олег БЕЛІНСЬКИЙ підкреслив, що українські автовласники не проти платити за паркування, але вони хочуть мати за це якісні послуги та розуміти, за що береться та чи інша сума.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter