11 січня 2010 року в УНІАН пройшла  прес-конференція ГІМЦ «Всесвіт» - ВГО «Альянс «Майдан» «Вибори-2010. Тендер, що не відбувся.».

Прес-конференція була присвячена підсумкам І-го етапу виконання проекту «Виборчий тендер 2010: усвідомленість вибору, прозорість учасників, відповідальність переможця», підтриманого Міжнародним фондом «Відродження».

Відео дня

На прес-конференції були обговорені такі питання:

Чому вибори Президента, це тендер?

Які «тендерні пропозиції» подали суспільству кандидати на пост Президента України?

Чому ми вважаємо тендер таким, що не відбувся?

Як що не на тендері, то як обиратимуть Президента громадяни України?

Про психологію кандидатів на пост Президента України, мотивації виборців та Українську Культуру.

Учасники: Віктор Гарбар, координатор проектів ГІМЦ «Всесвіт», Віктор Пушкар, провідний науковий консультант ВГО «Альянс «Майдан», кандидат психологічних наук, Олександр Северин, правовий радник ВГО «Альянс «Майдан», кандидат юридичних наук.

На початку прес-конференції Віктор Гарбар привітав учасників з Новорічними та Різдвяними святами та побажав представникам «четвертої влади» мужності перед загрозою «об`єднання України шляхом згортання демократії та обмеження свободи слова, яка, на думку експертів громадських організацій є дуже ймовірною опісля президентських виборів».

Він стисло розказав про перебіг проекту «Виборчий тендер 2010: усвідомленість вибору, прозорість учасників, відповідальність переможця», його цілі, задачі та веб-ресурси (сайти «Право Знати» та «Майдан»), які були задіяні у проекті.

Розповідаючи про інструментарій проекту тв. пояснюючи, чому вибори Президента, це тендер, Олександр Северин зазначив:  "вибори – це національний тендер проектів вирішення актуальних суспільно-політичних проблем, проектів розвитку суспільства. Тендер, де кандидати – автори тендерних пропозицій, а виборці – тендерна комісія, котра має раціонально вибрати найкращу з наявних пропозицій.

Відтак, по-перше, виборці, як ті, хто приймають рішення, мають безумовне право на повну, належну і своєчасну інформацію про справжні наміри кандидатів, про їх спроможність та про джерела фінансування, а кандидати мають обов`язок таку інформацію надати.

По-друге, очевидно, що для прийняття виборцями раціонального рішення програми кандидатів мають являти собою не набір загальних декларацій, а логічний ланцюжок «проблема – мета – засоби досягнення мети – необхідні ресурси – результат". По-справжньому вільний вибір – прерогатива лише поінформованих громадян, в іншому ж випадку виборець є лише об`єктом маніпуляцій" .

 Розповідаючи про «тендерні пропозиції», які подали суспільству кандидати на пост Президента України, Віктор Гарбар привернув увагу присутніх до практичного консенсусу кандидатів щодо відмови від надання виборцям достатньої для здійснення раціонального вибору інформації. Також він назвав цю передвиборну кампанію «змаганням  публіцистів, коментаторів та критиканів, нездатних запропонувати суспільству чіткі, конкретні та економічно обґрунтовані плани вирішення нагальних проблем держави та суспільства». Неготовність, небажання і, зрештою, нездатність практично всіх учасників президентської кампанії до поважного суспільного діалогу перетворила президентські перегони на «суцільний аматорський концерт художньої самодіяльності вихователів дитсадка, влаштований для своїх розумово-відсталих вихованців».

 Віктор Пушкар, розповів про психологічні аспекти мотивації кандидатів на пост Президента України, а також наголосив на домінантних підходах кандидатів та їхніх штабів щодо ведення кампанії та комунікації з виборцями. Він підкреслив: «Особливість виборів-2010: мінімум інформаційного впливу і максимум нормативного». Змальовуючи передвиборні обіцянки та положення передвиборних програм кандидатів щодо Відродження та розвитку української культури, він зазначив: «некультурний Президент» буде великою проблемою для країни». Докладніше про «Виборчий тендер і його [не]культурну складову» йдеться у статті Віктора Пушкаря, оприлюдненій на сайті «Майдан».

 Підсумовуючи викладене на прес-конференції, учасники констатували: «Виборчий тендер 2010 не відбувся. Кандидати на вищу в державі посаду не спромоглись викласти свої пропозиції щодо вирішення нагальних проблем держави та суспільства у вигляді чітких планів, що передбачають надійні способи перевірки їхньої реалізації. Тим самим практично всі кандидати на пост Президента України фактично позбавили виборців необхідної для здійснення раціонального вибору інформації і тим самим унеможливили раціональний, а значить – вільний, вибір 17 січня 2009 року».

Контактна особа: Віктор Гарбар, координатор проектів ГІМЦ «Всесвіт»  тел.: 050-323-34-83 ,   viktor@microdb.com

www.maidan.org.ua