Київ. 12 листопада. УНІАН. Проект «Товариство споживачів і громадські об`єднання», який фінансується Європейським Союзом і впроваджується в рамках Програми розвитку ООН в Україні, провів дослідження рівня сервісу в супермаркетах.

Про це повідомила сьогодні на прес-конференції в УНІАН керівник проекту Клавдія МАКСИМЕНКО.

За її словами, актуальність цього дослідження обумовлена збільшенням частки супермаркетів у загальному обсягу щоденних покупок населення. Дослідження покликане визначити, чи можуть супермаркети надати споживачам очікуваний рівень сервісу.

Відео дня

За інформацією керівника експертно-аналітичного відділу Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ» Ніни КІЛЬДІЙ, дослідження охопило 81 супермаркет 25 торгових мереж у Києві і регіонах, при цьому 10 мереж було представлено тільки одним супермаркетом. Для оцінки послуг супермаркетів було визначено 20 показників, кожний з яких оцінювався за п’ятибальною шкалою (для кількох супермаркетів однієї мережі виводився середній бал). Максимальна оцінка, яку могла одержати мережа, становила 100 балів.

Зокрема, оцінювалися наявність камер схову, безплатнних туалетів для відвідувачів, санітарно-гігієнічний стан приміщень і продукції, наявність каси для покупців від 1 до 3 одиниць товару, наявності контрольних ваг, терміналу для оплати карткою, парковки, дисконтних карт, пандусів і системи дверей для в`їзду інвалідних і дитячих візків. Також оцінювалася компетентність і ввічливість персоналу, оформлення куточка споживача, наявність книги скарг.

За словами Н.КІЛЬДІЙ, за результатами тестування семи торгових мереж оцінку «відмінно» одержали: «Амстор», «Велика кишеня», «Грош», «Мандарин», «Мегамаркет», «Таврія-М» і «Техностандарт». Ще 16 супермаркетів одержали оцінку «добре»: «Абсолют», «Авеста», «АТБ-маркет», «Ашан», «Брусниця», «Варшава», «Вопак», «Метро», «Наш квартал», «Парус», «Полтава», «Сільпо», «Фуршет», «Фора», «Еко-маркет» і «Білла», а два супермаркети оцінено на «задовільно»: «Полагросервіс» і «Корона».

Основні зауваження до мереж – відсутність туалетів, кас для покупців малої кількості товарів, відсутність контрольних ваг, відсутність послуги доставки продуктів додому, наявність зіпсованих продуктів тощо.

За словами К.МАКСИМЕНКО, на її особисту думку, порівняно з європейськими супермаркетами українські заслуговують «трійку», оскільки багато хто з них позбавлений сервісів, які є необхідними для кожного європейського супермаркету – елементарного туалету, «швидких» кас, терміналів для оплати карткою.

«Це дослідження має стати конструктивною критикою для супермаркетів і керівництвом до дії», – сказала Н.КІЛЬДІЙ, зазначивши, що супермаркети розуміють, в якому напрямі працювати і що покращувати. При цьому вона сказала, що багато сервісів не вимагають від керівництва магазина великих витрат, наприклад, установлення контрольних ваг тощо.

Довідка УНІАН. Проект «Товариство споживачів і громадські об`єднання» було створено в квітні 2006 року, фінансується Європейським Союзом і впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні. Одним з головних напрямів діяльності проекту є захист українських споживачів від неякісної продукції і підвищення рівня їхньої свідомості як споживачів, включаючи й самостійне відстоювання своїх законних прав.