Київ. 2 листопада. УНІАН. Третього листопада Верховний Суд України розгляне справу щодо розірвання договору про спільну діяльність між ДП «Іллічівський морський торговельний порт» (ІМТП) і «Укртрансконтейнер» (УТК). Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив голова профспілки Іллічівського порту Сергій БРИЗГАЛОВ.

ВСУ розглядатиме касаційні скарги Міністерства транспорту і зв`язку, Генеральної прокуратури України і ІМТП на рішення Вищого господарського суду України, який 26 серпня п.р. за касацією УТК визнав договір про спільну діяльність дійсним.

«Ми сподіваємося, що завтра Верховний Суд ухвалить справедливе рішення, і договір буде розірвано», - відзначив він. За словами С.БРИЗГАЛОВА, скасування договору спричинить за собою розподіл майна між сторонами, який здійснюватиметься у судовому порядку. Майнові претензії порту до УТК можуть становити близько 200 млн. грн., оскільки, за даними С.БРИЗГАЛОВА, стільки порт недоотримав за час дії договори.

Відео дня

«На сьогодні порт одержує набагато менше прибутку, ніж коли працював самостійно», - відзначив представник профспілки. При цьому С.БРИЗГАЛОВ наголосив, що також при розподілі майна у судовому порядку замовлятимуться експертизи для отримання реальної інформації про інвестиції в порт – наскільки УТК виконала свої зобов`язання за інвестиціями. За даними С.БРИЗГАЛОВА, УТК не виконує ці зобов`язання. «До нас прийшов недобросовісний інвестор, недобросовісний партнер», - відзначив він.

При цьому він підкреслив, що портовики виступають не проти УТК чи будь-якого іншого інвестора. «Ми тільки за те, щоб відносини були взаємовигідними і для порту, і для інвестора», - сказав він.

C.БРИЗГАЛОВ додав, що у разі ухвалення рішення ВСУ не на користь ІМТП, портовики продовжуватимуть боротьбу проти даного договору. «Стоятимемо до кінця, нас поставили до стінки, далі йти нікуди», - сказав він, додавши водночас, що ВСУ є останньою судовою інстанцією.

Як повідомляв УНІАН, прокуратура Одеської області на початку року виявила порушення договору про спільну діяльність, укладеного між ІМТП і «Укртрансконтейнером», і звернулася з позовом про розірвання в обласній госпсуд. Основними порушеннями, на думку прокуратури, є невчасне внесення ПП «Укртрансконтейнер» свого внеску і, як наслідок, недотримання планових показників розвитку контейнерного терміналу, внесення внеску не в тій валюті, яка передбачалася договором, самовільне захоплення і використання майна, яке у спільну діяльність не передавалося, фінансування власних витрат за рахунок коштів спільної діяльності, відмова підприємства компенсувати порту витрати, пов`язані із загальною спільною діяльністю.

12 травня п.р. суд задовольнив позов і визнав договір розірваним. «Укртрансконтейнер» оскаржив дане рішення в апеляційному суді. 26 червня 2009 р. Апеляційний господарський суд Одеської області залишив рішення суду першої інстанції у силі, УТК подав касацію. 26 серпня 2009 р. Вищий господарський суд України задовольнив касацію УТК і визнав договір дійсним. На це рішення подали касації Мінтрансзв’язку , ГПУ, ІМТП.

Нагадаємо, ще в 2005 році керівники профспілок порту заявляли про незаконність операції з ПП «Укртрансконтейнер».

Довідка УНІАН. Іллічівський морський торговельний порт функціонує з 1958 року. Територія підприємства – 346 га, довжина причальної лінії – 5,4 км, площа критих складських приміщень – 54,2 тис. кв. м, відкритого складського майданчика – 743 тис. 940 кв. м.

ПП «Укртрансконтейнер» є дочірньою компанією Національної контейнерної компанії (НКК) – найбільшого в Росії оператора контейнерних терміналів, що обіймає лідируюче положення на ринку стівідорних послуг.

Договір про спільну діяльність між портом і «Укртрансконтейнером» було підписано у червні 2005 року.