Київ. 23 жовтня. УНІАН. Асоціація виробників обладнання залізничної інфраструктури просить Раду підприємців при Кабінеті Міністрів України звернути увагу на підвищення цін з боку підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК), що є порушенням мораторію уряду, згідно з яким ціни мають залишатися на рівні вересня 2008 року.

Про це повідомив сьогодні на прес-конференції в УНІАН директор Асоціації Олег МЕЛЬНИК.

За його словами, крім того, Асоціація планує звернутися до Ради підприємців при Кабміні з проханням включити до її складу одного представника Асоціації.

Відео дня

О.МЕЛЬНИК нагадав, що сьогодні лише 28% підприємств, які поставляють «Укрзалізниці» продукцію, виконують меморандум і не підвищили ціни, на інших же ціна зросла, у зв`язку з чим знизилися закупівельні потужності «Укрзалізниці». «Тому гостро постає питання збуту нашої продукції. Наш ринок дуже вузький, «Укрзалізниця» виконує левову частку наших замовлень, і наші підприємства не можуть переорієнтовуватися на інші ринки», – відзначив він.

За даними О.МЕЛЬНИКА, через падіння вантажоперевезень, надання знижок на перевезення продукції ГМК, а також через зростання цін на продукцію ГМК «Укрзалізниця» зменшила обсяги капіталовкладень у два рази і, відповідно, знизилася закупівля продукції підприємств Асоціації.

Зокрема, за словами директора корпорації «Колійні ремонтні технології» (Львів) Світлани КОЗИНЕЦЬ, обсяги закупівлі за контрактами з «Укрзалізницею» у 2009 році знизилися на 30-40% порівняно з 2008 роком.

За даними голови правління Гніванського заводу спецзалізобетону Григорія СЕМЧИШИНА, «Укрзалізниця» є замовником 90% продукції заводу. При цьому, якщо у 2008 році виробництво шпал становило 850 тис. штук, то в 2009 році завод має контракт на виробництво лише 300 тис. штук.

Водночас виробники обладнання залізничної інфраструктури нарікають на недостатню якість металу, що пропонується на внутрішньому ринку.

У свою чергу, перший заступник начальника Головного комерційного управління «Укрзалізниці» Юрій МЕРКУЛОВ відзначив, що «Укрзалізниця» чітко виконує умови меморандуму, на відміну від підприємств ГМК. «Ми маємо значне зростання, по окремих позиціях до 30%, на ту продукцію (ГМК – УНІАН), яку споживає «Укрзалізниця» у своїй щоденній діяльності, зокрема, для підтримки у справному технічному стані основних фондів», – сказав він.

Довідка УНІАН. З 1 вересня 2008 року у зв`язку з кризовими явищами в металургійній галузі почали діяти знижки «Укрзалізниці» на перевезення окремих видів вантажів. Зокрема, встановлено знижку на перевезення руди і залізних концентратів, а також коксу у розмірі 10% у внутрішньому сполученні і при ввезенні до України, вапняку для флюсування – 9% у внутрішньому сполученні.

Кабінет Міністрів України постановою № 925 від 14 жовтня 2008 р. зобов`язав Міністерство транспорту і зв`язку, Міністерство економіки і Міністерство фінансів до 1 квітня 2009 року утриматися від підвищення для підприємств ГМК і хімпрому тарифів на перевезення вантажів залізницею. При цьому метпідприємства зобов`язувалися не підвищувати ціну своєї продукції, яку споживає «Укрзалізниця». Постановою № 336 від 8 квітня п.р. Кабінет Міністрів подовжив мораторій на підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення і електроенергію для підприємств гірничо-металургійного комплексу до 1 липня п.р.

Відповідно до постанови Кабміну №710 від 24 червня 2009 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів від 14 жовтня в 2008 р. № 925», термін дії знижок на перевезення вантажів гірничо-металургійного комплексу подовжено до 30 вересня 2009 року. Зокрема, знижки передбачені на перевезення вантажів ГМК: для руди у внутрішньому і імпортному сполученні – 8,8%; для коксу у внутрішньому і імпортному сполученні – 13%; для вапняку у внутрішньому сполученні – 20%; для чорних металів у внутрішньому і експортному сполученні – 8,8%, для брухту чорних металів у внутрішньому сполученні – 8,8%.

7 жовтня п.р. Кабмін подовжив до кінця року дію постанови № 925 про мораторій на підвищення цін на електроенергію і тарифи на залізничні перевезення для підприємств гірничо-металургійного комплексу і хімічної промисловості.