Через втрати «Укрзалізниці» уряд має зважено підійти до тарифоутворення на перевезення вантажів – експерти

14:37, 24 вересня 2009
0 0

Київ. 24 вересня. УНІАН. Уряд має зважено підійти до проблеми тарифоутворення на перевезення вантажів залізницями, оскільки «Укрзалізниця» несе значні втрати від введення знижок на перевезення окремих видів вантажів.

Таку думку сьогодні на прес-конференції в УНІАН висловив керівник аналітичної групи Консорціуму «Менеджмент Консалтинг Груп» (МКГ) Дмитро ПОДТУРКІН.

«Крім того, що тарифи зберігаються на рівні вересня (2008 р. – УНІАН), є ще адресні знижки, які окремо надають щодо окремих номенклатурах вантажів, і це вже не тільки металургійні вантажі, це вже і лісові, і зернові – ціла група вантажів. Тому ми пропонуємо зважено підійти до процесу тарифоутворення: це не означає підняти на скількись відсотків, а глянути на вплив тих чи інших знижок на весь транспортний комплекс. Тому, мені здається, знижки мають бути скасовані, але на скільки – чи повністю – чи на який рівень, має бути чітко розраховано», - відзначив він.

У свою чергу, виконавчий директор Міжнародної організації роботодавців підприємств галузі залізничного транспорту «Федерація залізничників України» Лев ПОЛЯКОВ нагадав, що нова тарифна збірка «Укрзалізниці» була введена тільки в травні цього року, при цьому була з усіма узгоджена, тому змінювати тарифну політику немає необхідності. «Нове тарифне керівництво введено в дію в травні цього року, і воно узгоджувалося з усіма галузями. Скажімо, ті самі зерновики одержали знижку 6,7%, не було підвищення для металургів, тим паче, що діяв мораторій. І, по суті справи виходить, що відпрацьовані тарифи, з усіма узгоджені, на них знову натиск з огляду на зниження розміру», - відзначив він.

У свою чергу Д.ПОДТУРКІН додав, що ситуація з травня не настільки змінилася, аби змінювати тарифну політику. «Що негативно так змінилося з 1 травня до 1 жовтня, що необхідно знову переглядати уже більш менш збалансовану і відпрацьовану з усіма систему тарифоутворення? Адже Тарифна Збірка приймалася дуже довго і з дуже великими дискусіями, причому це були відкриті дискусії, і в Держкомпідприємництва, і в Мінекономіки, і тоді було знайдено компроміс. І от зараз проходить трохи часу, і кажуть, немає, не треба, компроміс ми відкладаємо, а давайте ще і ще. Негативною є сама тенденція – що от ці адресні знижки з`являються одразу – за годину, через тиждень на наступну категорію вантажів. Якщо ця тенденція триватиме, ми можемо взагалі дійти до того, що деякі вантажі возитимуться безкоштовно», - сказав він.

Як вважає директор Асоціації виробників устаткування залізничної інфраструктури Олег МЕЛЬНИК, під час ухвалення рішень про знижки необхідний діалог, при цьому не можна віддавати перевагу у вигляді дотацій одним підприємствам за рахунок інших. «Заради збереження цілісності транспортного комплексу і безпосередньо галузі виробників залізничної інфраструктури, є вкрай важливим проведення зваженої тарифної політики, зокрема, з урахуванням потреб «Укрзалізниці», як головного споживача нашої продукції», - відзначив він.

Як повідомляв УНІАН, прем`єр-міністр України Юлія ТИМОШЕНКО заявила 18 вересня ц.р., що Кабінет Міністрів України має намір пролонгувати дію антикризової програми для металургійної галузі, зокрема, пролонгувати дію знижок на перевезення вантажів ГМК залізницями до кінця року.

Довідка УНІАН. З 1 вересня 2008 р. у зв`язку з кризовими явищами в металургійній галузі почали діяти знижки «Укрзалізниці» на перевезення окремих видів вантажів. Зокрема, встановлено знижку на перевезення руди й залізних концентратів, а також коксу у розмірі 10% у внутрішньому сполученні і при ввезенні до України, вапняку для флюсування — 9% у внутрішньому сполученні.

Уряд постановою №925 від 14 жовтня 2008 р. зобов`язав Мінтрансз‘язку, Мінекономіки і Мінфін утриматися до 1 квітня цього року від підвищення для підприємств ГМК і хімпрому тарифів на перевезення вантажів залізницею.

Постановою №336 від 8 квітня ц.р. Кабінет Міністрів України продовжив мораторій на підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення й електроенергію для підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК) до 1 липня цього року.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 № 710 «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів від 14 жовтня 2008 р. №925» термін дії знижок на перевезення вантажів гірничо-металургійного комплексу було продовжено до 30 вересня 2009 р.

Зокрема, знижки встановлено на перевезення вантажів гірничо-металургійного комплексу: для руди у внутрішньому й імпортному сполученні — 8,8%; для коксу у внутрішньому й імпортному сполученні — 13%; для вапняку у внутрішньому сполученні — 20%; для чорних металів у внутрішньому й експортному сполученні — 8,8%, для брухту чорних металів у внутрішньому сполученні — 8,8%.

З вересня 2008 р. по серпень 2009 р. – за весь час дії знижок на перевезення вантажів гірничо-металургійного комплексу «Укрзалізниця» недоотримала майже 422 млн.грн. У разі продовження дії постанови КМУ до кінця 2009 р. залізничники прогнозують збитки понад 562 млн. грн.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter