Зважена позиція трудового колективу ДП «МТП «Південний» на чолі з начальником порту Юрієм КРУКОМ, підкріплена потужною акцією протесту профспілкового комітету порту, увінчалася успіхом - представники приватної стівідорної компанії «Трансінвестсервіс» сіли за стіл переговорів і перейшли до прямого діалогу.

«Хочу подякувати керівникові і працівникам порту за те, що вони уміють працювати і уміють відстоювати позицію свого колективу», – відзначив в. о. міністра транспорту і зв`язку Василь ШЕВЧЕНКО.

«Я дякую кожному працівникові колективу, які самовіддано трудяться і не піддаються на провокації опонентів. Спільними зусиллями ми маємо намір і надалі відстоювати інтереси порту, працювати для розвитку порту, соціальної стабільності і захищеності кожного працівника порту і членів їх сімей. Дякую всім, хто зайняв в цій ситуації принципову державну і громадянську позицію», – сказав начальник порту «Південний» Ю.КРУК.

Відео дня

Як повідомлялося раніше, 4 вересня більше трьохсот працівників порту провели масові мітинги біля Кабінету міністрів і Міністерства транспорту і зв`язку України з вимогою зупинити наступ компанії ТІС на порт. Голос портовиків був почутий – в Міністерстві транспорту і зв`язку пройшла тристороння зустріч представників міністерства, порту «Південний» і ТІС, в результаті якої було досягнуто компроміс.

На розширеній нараді в Міністерстві транспорту і зв`язку України було ухвалено компромісне рішення щодо постановки судна з технологічним устаткуванням для контейнерного терміналу компанії ТІС за одноразовою тимчасовою схемою, а також було висунуто умову щодо врегулювання до 4 жовтня 2009 року спірних питань між ДП «МТП «Південний і ТОВ «ТІС».

«Наявність проблем у взаєминах держпідприємств і приватних компаній очевидно. Вони створені були не сьогодні і не нами, можливо, в надії, що вирішувати їх доведеться колись через десятки років, але вирішувати їх треба сьогодні і на рівні Кабінету міністрів і Міністерства транспорту і зв`язку. Головна з них - відсутність чіткого правового поля. Кожен конфлікт можна розглядати локально, але треба пам`ятати, що потурання з боку державних органів може обернутися мільйонними збитками для портів», - відзначає Ю.КРУК.

Сьогодні недосконала судова система і судова гілка влади дозволяють ухвалювати такі рішення, які приводять до розкрадання державних підприємств.

Керівництво порту «Південний» із самого початку дало зрозуміти, що не приймає мову шантажу, і пропонувало керівництво ТІС відкинути мову ультимативного тиску, зайнявши конструктивну позицію діалогу в питаннях розвитку порту «Південний» і його інфраструктури, де є місце і державній, і приватній власності. «Ситуація непроста і я вважаю, що вона повинна вирішуватися не методом тиску, а шляхом переговорів. Порт, який має найвищі показники не тільки в галузі, але і в цілому в Україні і найвищу динаміку платежів до державного бюджету, не погоджуватиметься з будь-якими рішеннями на переговорах, а тільки з тими, які зберігають ті результати, яких нам вдалося досягти на всіх напрямках, починаючи від питань розвитку, фінансово-економічних показників, закінчуючи питаннями соціального забезпечення працівників порту», - говорить Ю.КРУК. Начальник порту Південний вітає перші позитивні кроки, зроблені керівництвом ТОВ «ТІС» на шляху до конструктивного рішення наявних спірних питань.

Державне підприємство «Морський торговий порт «Південний» (ДП МТП «Південний») заснований в 1978 році, розташований в акваторії Аджаликського лиману, за 30 км на північний схід від Одеси, є одним із найбільш глибоководних портів на Чорному морі.

За підсумками 7 місяців вантажообіг порту, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, виріс на 9,1% і склав 10826,4 тис. тонн. За 7 місяців портом було опрацьовано 447 судів і 101 тис. 447 піввагонів, заробітна плата співробітників порту виросла на 16%. За перше півріччя 2009 року порт «Південний» перерахував до держбюджету 187,2 млн. грн.

Вантажообіг порту в 2008 р. склав 21 млн. 698 тис. тонн.

Порт здатний приймати судна дедвейтом (вантажопідйомністю) до 150 тис. тонн і обслуговує основні експортні і транзитні вантажопотоки навалювальних, вугільний-рудних, генеральних, хімічних і наливних вантажів.