Експерт вважає, що результати президентської кампанії буде важко спрогнозувати

14:45, 19 серпня 2009
Останні події
0 0

Київ. 19 серпня. УНІАН. Експерт групи компаній Research & Branding Group Євген КОПАТЬКО вважає, що ситуація, що склалася в Україні, робить результати майбутньої президентської виборчої кампанії важко прогнозованими.

Таку думку він висловив на прес-конференції в УНІАН під час презентації результатів соціологічного дослідження «Зміни електоральній ситуації в Україні. Серпень 2009 р.».

За даними опитування, порівняно з червнем, сприйняття жителями України політичних і соціально-економічних реалій, що склалися, в серпні істотних змін не зазнало. Кількість респондентів, в цілому задоволених своїм життям, наприкінці літа знизилося на 2% порівняно з початком сезону, і склало 29%.

Серед почуттів, яких на сьогодні зазнають опитані, переважають негативні - розчарування (42%), сумніви і неспокій (28%), незадоволеність і роздратування (24%). І лише кожний четвертий українець, виходячи з даних дослідження, сьогодні живе з вірою, оптимізмом і надією.

Окремо Є.КОПАТЬКО звернув увагу на традиційно дуже низький рівень довіри громадян до всіх ключових інститутів влади (до Президента, уряду і парламенту), а також до громадських організацій і бізнесу. Це, за його словами, означає присутність в суспільстві політичного нігілізму, що позначається на рейтингах майбутніх кандидатів в Президенти і ускладнює їхню політичну боротьбу.

Оцінки опитаними політичної ситуації в країні залишаються на критично низькому рівні. Переважна більшість (90%) характеризує її в цілому як нестабільну. Це на 5% вище за аналогічний показник на початку літа.

Результати дослідження засвідчили, що жоден з провідних державних і політичних діячів України на сьогодні не має позитивного балансу особистого рейтингу (переважання позитивних оцінок діяльності над негативними). Лідером позитивних оцінок серед опитаних став голова Партії регіонів Віктор ЯНУКОВИЧ (32%), далі - лідер «Фронту змін» Арсеній ЯЦЕНЮК (25%), спікер Верховної Ради Володимир ЛИТВИН (24%) і прем`єр-міністр Юлія ТИМОШЕНКО (23%). Найменше число негативних оцінок мають А.ЯЦЕНЮК і В.ЛИТВИН (по 41%).

Президентські рейтинги провідних українських політиків, порівняно з червнем, в серпні залишилися практично без змін. За версією Research & Branding Group, лідерами президентського рейтингу залишаються В.ЯНУКОВИЧ (26%) і Ю.ТИМОШЕНКО (16,5%). Третє місце залишається за А.ЯЦЕНЮКОМ (10,6%). У разі проведення найближчим часом другого туру президентських виборів, свідчать результати опитування, лідер опозиції перемагає чинного прем`єр-міністра (39,6% проти 28%).

У регіональному розрізі соціологи відзначають коливання електоральних симпатій в Західній Україні – там лідерство навперемінно переходить від А.ЯЦЕНЮКА до Ю.ТИМОШЕНКО. У Центральній Україні більшість респондентів віддали перевага лідерові БЮТ, а на південному сході традиційно лідерові Партії регіонів.

Виходячи з результатів дослідження, відзначив Є.КОПАТЬКО, ризики ведення кампанії будуть дуже високими, оскільки жодна зі сторін не матиме вирішальної переваги. Також на результати голосування, на його думку, вплинуть нестача ресурсів у політичних сил для повноцінного ведення кампанії і наслідки криз - перманентної політичної в Україні і світової фінансово-економічної. Яким чином ці чинники вплинуть на електоральні симпатії, експертові також важко прогнозувати.

У будь-якому разі, відзначив Є.КОПАТЬКО, в нинішній кампанії багато що залежатиме від самих кандидатів, їх виборчих штабів і політсил. За його словами, вони мають зуміти продемонструвати активність і переконливість, щоб знайти підхід до свого виборця.

Особливо, вважає експерт, це стосується А.ЯЦЕНЮКА, оскільки з наближенням дня голосування існує реальна загроза падіння його рейтингу, коли виборці віддаватимуть перевагу двом іншим фаворитам президентської гонки. Є.КОПАТЬКО вважає, що все залежить від лідера “Фронту змін” – наскільки він буде цікавий виборцям.

Дослідження «Зміни електоральній ситуації в Україні. Серпень 2009 р.» проводилося компанією Research & Branding Group в період з 4 по 14 серпня. Збір інформації проводився методом особистого інтерв`ю в 24-х областях України і АР Крим. Респонденти відбиралися за квотною вибіркою, що репрезентує доросле населення країни за місцем проживання (область), статтю і віком. Обсяг вибіркової сукупності - 3011 осіб. Очікувана середня похибка вибірки складає 2,2%.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter