«Телекритика» розпочала кампанію з підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства та вдосконалення якості телевізійних новин.

У рамках проекту «У-Медіа» «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян», що реалізовується громадською організацією «Телекритика» та ГО «Інститут масової інформації» за підтримки Internews Network, на сайті «Телекритика» щотижня публікуватиметься аналіз дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів. Проект спрямований на підвищення рівня медіаграмотності  українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності та дотримання журналістських стандартів, підвищення якості медійного продукту.

Моніторинг координує тренер МГО «Інтерньюз-Україна», визнаний медіаексперт Ігор Куляс. Він аналізує якість новинних випусків одинадцяти провідних телеканалів («Інтер», «1+1», ТРК «Україна», СТБ, Новий, ICTV, 5 канал, К1, ТВі, Перший національний, НТН) за спеціально розробленою методикою, яка містить 24 критерії для оцінки кожного новинного випуску та 29 – для оцінки кожного окремого сюжету. Система Ігоря Куляса (пояснення – 1, 2, 3 частини) ґрунтується на досвіді, набутому протягом майже 20-річної роботи на українських та західних телеканалах.

Відео дня

Щотижня за підсумками аналізу експертів у рубриці «Медіаграмотність» з’являтиметься:

- загальний огляд тематики та якості головних випусків новин (понеділок – субота);

- моніторинг підсумкових інформаційно-аналітичних телетижневиків;

- професійний аналіз новин одного з телеканалів (першим було розглянуто новини державного мовника – Першого національного телеканалу, наступним буде Новий канал).

Результати моніторингу роботи Першого національного у середу, 17-го червня, невтішні: у рамках стандарту «відбір тем для випусків протягом дня» канал не витримав двох критеріїв з трьох, за стандартом загальної якості випусків у денному випуску було порушено 10 з 24 критеріїв, а у вечірньому – 16 з 24. Окремі сюжети за дошкульного аналізу виявилися не кращими: 13, 14, 20, 21, 23 невитриманих критеріїв із 29. Моніторинг підтверджує: ньюзруми  загальнонаціональних каналів порушують базові стандарти журналістики – не витримують баланс думок, замінюють факти безпідставними судженнями, не перевіряють або ж взагалі не посилаються на первинні джерела інформації. 

Публіцистичні матеріали авторів «Телекритики» Марини Бердичевської та Отара Довженка, створені на основі підсумків моніторингу, з’являтимуться на шпальтах газети «Известия в Украине», журналу «Профиль», на веб-сайтах «Glavred.info», «UNIAN.net», «Трибуна» і zaxid.net та в інших інтернет-виданнях. Також напередодні офіційного старту президентської виборчої кампанії, яка, на думку експертів, обіцяє бути безпрецедентною за кількістю та інтенсивністю спроб маніпулювати громадською думкою та впливати на свідомість виборців, «Телекритика» запустить просвітницьку рекламну кампанію, яка закликатиме українців перебірливіше ставитись до новин.

«Телекритика» http://www.telekritika.ua/