Київ. 23 квітня. УНІАН. «Укрзалізниця» буде вимушена згорнути ряд інвестиційних проектів через продовження мораторію на підвищення залізничних тарифів на перевезення вантажів для ряду галузей, зокрема гірничо-металургійного комплексу. Таку думку висловили експерти в ході опитування, проведеного консорціумом «Менеджмент Консалтинг Груп».

Як повідомила на прес-конференції в УНІАН соціолог-аналітик консорціуму «МКГ» Олена КОВАЛЕНКО, були опитані економісти, представники транспортної галузі, вантажовідправники, представники залізниць.

Зокрема, за результатами опитування з`ясувалося, що експерти звертають увагу на те, що низький рівень інвестиційних можливостей через стримування тарифів означає скорочення капіталовкладень у важливі програми на найближчі декілька років.

Відео дня

За даними керівника соціологічної групи консорціуму «МКГ» Дмитра ГРОМАКОВА, більшість експертів погодилися, що меморандум, підписаний між урядом і ГМК, підриває інвестиційні можливості «Укрзалізниці», оскільки продовжує мораторій на підвищення тарифів. Зокрема, запланований на 2009 р. обсяг інвестицій удвічі менший, ніж торік. При цьому ставиться під загрозу виконання програм з підготовки до Євро-2012.

Як зазначив Д.ГРОМАКОВ, опитані експерти прогнозують скорочення інвестицій у найбільш капіталомісткі проекти, наприклад, впровадження швидкісного руху, електрифікація, оновлення рухомого складу, розмежування вантажного і пасажирського рухів. На думку Д.ГРОМАКОВА, найбільше можуть постраждати програми, пов`язані з розвитком пасажирського сектору.

За його даними, експерти вважають, що мораторій виправданий тільки як короткостроковий захід для підтримки базових галузей, і його продовження небезпечне не тільки для залізниць, але й для інших галузей, зокрема, машинобудування, металургії. Адже пролонгація мораторію веде до зменшення купівельної спроможності «Укрзалізниці», яка є серйозним споживачем продукції цих галузей.

Крім того, згідно з опитуванням, більшість експертів вважають, що діюча тарифна збірка «Укрзалізниці» недосконала, і затягування з ухваленням нового тарифного документа негативно позначається на конкурентоспроможності галузі.