Київ. 23 січня. УНІАН. У Комітеті виборців України вважають, що економічна криза може привести до неочікуваних результатів президентських виборів.

Таку думку висловив голова правління КВУ Ігор ПОПОВ на прес-конференції в УНІАН.

За словами І.ПОПОВА, економічна криза може вплинути на хід виборчої кампанії досить радикально.

Відео дня

“Криза загострюється, і кожен новий етап буде несподіванкою для більшості виборців. І саме тому можуть посипатися рейтинги всіх нинішніх політичних лідерів, саме тому може радикально змінитися риторика виступів діючих політиків й нових політиків”, - сказав керівник КВУ.

Він не виключив збільшення кількості прихильників радикальних політичних сил і спрогнозував, що через соціально-економічну напруженість на Україну очікує хвиля вуличних протестів. “І на цій хвилі можуть вилізти нові вуличні лідери, які якщо й не виграють президентські вибори, будуть впливати на те, як проходить кампанія”, - сказав він. Саме тому, за словами І.ПОПОВА, результати виборів можуть бути дуже несподіваними.

Також у КВУ вважають, що економічна криза накладе свій відбиток на характер ведення виборчої кампанії. За оцінками КВУ, всі кандидати разом витратять на кампанію у двічі менше, ніж на попередню - не більше 500 мільйонів доларів США. Через економію коштів лідери перегонів відмовляться від технології реєстрації великої кількості «технічних кандидатів». Відтак, КВУ прогнозує, що у виборах візьмуть участь не більше 20 кандидатів у президенти, з яких не більше 10 зможуть отримати понад 1% голосів виборців.

Невисокі виборчі бюджети призведуть до того, що кандидати відмовляться від застосування дорогих та витончених технологій. Тому зростає небезпека повернення до застосування адміністративного ресурсу та кримінального втручання у виборчий процес. Також відносно недорогою й ефективною залишається технологія прямого підкупу виборців і вже зараз формуються системи роздачі благодійної допомоги та коштів від імені кандидатів.

КВУ вважає, що головною проблемою під час президентських виборів стануть зловживання та маніпуляції громадською думкою через ЗМІ. Уже зараз помітним є вплив власників на редакційну політику, окремі загальноукраїнські канали не висвітлюють діяльність деяких політиків навіть за хабарі. На тлі загального падіння ринку комерційної реклами у власників та менеджменту ЗМІ виникає спокуса компенсувати свої збитки за рахунок кандидатів на посаду президента.

Кризові явища у світовій економіці та в українській політиці призвели до розчарування виборців у більшості діючих політиків. Поглиблення кризи, можливий дефолт, соціальні катаклізми радикально змінять риторику виборчої кампанії і методи її проведення. Політики будуть змагатися за кращий сценарій виходу з кризи, мінімізуються показово дорогі рекламні кампанії, збільшиться кількість протестних вуличних акцій з політичними вимогами. КВУ прогнозує високу явку виборців - на рівні 70%, і водночас, високий відсоток голосування «проти всіх» - до 5%.

Також у Комітеті виборців звертають увагу на те, що в державному бюджеті на 2009 рік на організацію та проведення виборів Президента передбачено понад 712 мільйонів гривень. КВУ вважає цю цифру оптимальною, навіть якщо припустити, що голосування в першому турі відбудеться у 2009 році.

Однак, в умовах економічної кризи, зростаючої інфляції та загрози дефолту передбачених коштів може виявитися недостатньо, що позначиться на організації виборів та може призвести їх зриву, зазначають у КВУ.