15 грудня 2008 року в Києві відбувся ІІ-й Всеукраїнський освітній форум  «Приватна освіта як вагома складова побудови громадянського суспільства в Україні».

Мета Форуму - пошук відповіді на запитання: «як зберегти українську освіту в умовах кризи та запобігти знищенню приватних шкіл в Україні?».Захід організували: Асоціація приватних закладів освіти м. Києва спільно з Академією педагогічних наук України, Інститутом педагогіки АПН України та іншими громадськими освітянськими організаціями.

Під час форуму відбулися такі заходи: конференція «Приватна освіта: традиції, інновації, перспективи», освітній ярмарок ідей, презентація інноваційних технологій навчання, результатів експериментальних пошуків приватних шкіл, Громадянський форум, круглий стіл на тему «Кому і навіщо потрібна приватна освіта в Україні».

Відео дня

У роботі Форуму взяли участь депутати місцевих рад, представники Міністерства освіти та науки України, Комітету з питань науки та освіти Верховної Ради України, Головного управління освіти та науки КМДА, Академії педагогічних наук України, керівники приватних шкіл з різних регіонів України, представники 18 громадських організацій, ЗМІ.

Результатом роботи форуму стали відозва та звернення до Президента України, Верховної Ради та Кабінету Міністрів щодо особливої ролі освіти в забезпечення національної безпеки і державності, про недопущення скорочення фінансування на потреби освіти в Державному бюджеті 2009 р. та бюджетах місцевих рівнів в умовах глобальної кризи, про необхідність дотримання державою єдиних стандартів до всіх навчальних закладів, які виконують державний стандарт і державне замовлення, незалежно від їх форми власності. Повинна відбутися кардинальна реформа фінансування освіти за принципом «Кошти йдуть за дитиною»  .

ДЛЯ ДОВІДКИ. Число приватних шкіл в Україні за два останні роки скоротилося вдвічі з понад 300 до 154. Основні причини – необґрунтовано припиняються договори оренди, орендна плата і тарифи встановлюються як для казино і супермаркетів, а це в 10 разів вище, ніж для комунальної школи тощо. 

Що втрачає від цього національна система освіти?

У Києві у 2007 р. було 44 приватні школи, тепер залишилося 34. Під загрозою потужній освітній потенціал столиці, представлений авторськими школами – 7 ліцеїв, 11 гімназій, 3 навчально-виховних комплекси, 3 спеціалізовані школи, 4 школи-дитячі садки тощо. У приватних школах Києва працюють майже 2 тисячі учителів і навчаються понад 4,5 тисячі учнів. На навчання цих дітей держава не виділяє жодної копійки, хоча зобов’язана. Таким чином лише в м. Києві в бюджеті економиться до 18 мільйонів гривень щорічно, оскільки норматив витрат на здобуття обов’язкової середньої освіти на 1 учня по місту становить 4003 грн. на рік, однак в приватну школу вони не надходять. Це зумовлено невідповідностями чинного законодавства. Розуміючи це як соціальну нерівність стосовно учнів та батьків приватних шкіл, Київська міська рада розпочала пошук вирішення шляхів щодо створення рівноправних умов життєдіяльності усіх навчальних закладів освітньої мережі міста.

Академія педагогічних наук України високо оцінює педагогічні інновації і визначає приватну освіту як ефективний засіб реального реформування національної освіти. Укладається угода про творчу співпрацю АПН з Асоціацію приватних закладів освіти.

Контактні особи: Мовчун Олена, голова Асоціації приватних закладів освіти м. Києва

тел.: (044) 560-96-58 , 80675090259

Паращенко Людмила, голова Агенції розвитку освітньої політики,456 08 14

e-mail: L_parashenko@ukr.netwww.privateschools.org.ua