Київ. 16 грудня. УНІАН. Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) заявляє, що підвищення мит на імпортні автомобілі приведе до збільшення цін і переходу автомобільного імпорту в тіньовий оборот.

Про це повідомив генеральний директор ВААІД Олег НАЗАРЕНКО сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

За його інформацією, прийнятий Верховною Радою України в першому читанні законопроект №3379 від 11.12.08 передбачає введення додаткової надбавки до ставки ввізного мита на імпортовані автомобілі у розмірі 12%, що в результаті приведе до збільшення ввізного мита на автомобілі до 22%, а в деяких випадках і до 37%, що в свою чергу спричинить значне зростання цін на імпортовані автомобілі, перехід автомобільного імпорту в тіньовий оборот і зниження купівельної спроможності українських автоспоживачів.

Відео дня

Крім того, за його словами, «збільшення мит спричинить адекватне обмеження з боку Світової організації торгівлі».

За словах О.НАЗАРЕНКА, на сьогодні вже існує 14 схем ввезення автомобілів в Україну без сплати належних податків шляхом використання лазівок у законодавстві (схеми «фіктивний спадок», «переїзд на постійне місце проживання», «тимчасове ввезення фіктивним іноземним представництвом», «пільговик», «цільове призначення для громадян з фізичними вадами через органи соціальної опіки» тощо). «Якщо мито стане 37% плюс ПДВ 20%, цими сірими схемами почнуть користуватися», – додав він.

У свою чергу, як зазначив президент ВААІД, президент ТОВ «Автомобільна група «Каділак, Шевроле» Станіслав ЩЕРБИНА, впровадження таких ініціатив, як підвищення мита, може негативно вплинути на функціонування автомобільного ринку і привести до істотного і необгрунтованого скорочення надходжень у держбюджет України.

При цьому він додав, що автоімпортери хочуть однакових умов для всіх учасників ринку.

Представники ВААІД зазначають, що саме в умовах кризи ситуація на автомобільному ринку України потребує особливої уваги і контролю з боку державної влади, і звертають увагу на те, що без відповідного державного контролю, в умовах запровадження лише заборон, автомобільний ринок України може стрімко стати «тіньовим».

Як повідомляв УНІАН, 11 грудня Верховна Рада України прийняла в першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (про мінімізацію впливу фінансової кризи на розвиток автомобілебудування та інших галузей вітчизняної промисловості)».

Законопроектом вносяться зміни до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», «Про Єдиний митний тариф», «Про розвиток автомобільної промисловості України», «Про пріоритетні напрямки інноваційної діяльності в Україні», які спрямовані на стимулювання розвитку вітчизняної переробної промисловості і відповідають законодавству Європейського Союзу і нормам Світової торгової організації.

Запропонованими змінами передбачено надати право підприємствам переробної промисловості застосовувати щорічну 25-процентну норму прискореної амортизації основних фондів. Також передбачено звільнити від сплати ввізного мита устаткування і комплектуючі вироби до нього, які не виробляються в Україні і ввозяться на митну територію України підприємствами переробної промисловості.

Крім того, пропонується продовжити до 31 грудня 2013 року дію Закону України «Про розвиток автомобільної промисловості України» і віднести виробництво автомобілів, устаткування, комплектуючих виробів; розробку і впровадження новітніх технологій для збірки і виготовлення автомобілів до стратегічних напрямків інноваційної діяльності.

Довідка УНІАН. Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) на сьогодні налічує 102 компанії офіційних автоімпортерів і автодилерів. Учасники ВААІД тільки за 2007 рік сплатили до держбюджету 4,98 млрд. грн. і створили 44 тис. робочих місць по всій Україні.