Київ. 17 листопада. УНІАН. Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) висловлює стурбованість «Антикризовим пакетом №2», який розробляє Кабінет Міністрів, що я, і Верховною Радою України по якому пропонується збільшити мито на ввезення автомобілів в Україну з 10% до 25%.

Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомив генеральний директор ВААІД Олег НАЗАРЕНКО сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

За його інформацією, представники підприємств автомобілебудівної галузі України намагаються штучно та необґрунтовано обмежити ввезення в Україну автомобілів імпортного виробництва. Він також зазначив, що введення таких ініціатив як підвищення мита може негативно вплинути на функціонування автомобільного ринку та призвести до суттєвого та необґрунтованого скорочення надходжень до держбюджету України. «Ми категорично проти підвищення мит до 25%», – сказав О.НАЗАРЕНКО.

Відео дня

Своєю чергою, як зазначив президент ВААІД, президент ТОВ «Автомобільна група «Кадилак, Шевроле» Станіслав ЩЕРБИНА, автоімпортери хочуть рівних умов для всіх учасників ринку.

«Наша асоціація закликає до стабільних умов роботи. Ми хочемо рівних умов на ринку», – сказав С.ЩЕРБИНА.

Представники ВААІД зазначають, що саме в умовах кризи ситуація на автомобільному ринку України потребує особливої уваги та контролю державної влади, і звертають увагу на те, що без відповідного державного контролю, в умовах запровадження лише заборон автомобільний ринок України може стрімко стати «тіньовим».

За словами О.НАЗАРЕНКА, нині вже існує 14 схем ввезення автомобілів в Україну без сплати належних податків через використання лазівок у законодавстві (схеми «фіктивний спадок», «переїзд на постійне місце мешкання», «тимчасове ввезення фіктивним іноземним представництвом», «пільговик», «цільове призначення для громадян з фізичними вадами через органи соціальної опіки» тощо).

За його інформацією, внаслідок технічного підвищення ставки ввізного мита країна отримає, з одного боку, повне припинення офіційного автоімпорту та катастрофічні втрати держбюджету, а з іншого – зростання потоку контрабанди та подальше використання фіктивних схем. Водночас кількість увезених автомобілів і вивезених з України коштів в іноземній валюті не зміниться, а держбюджет не отримає ні копійки.

Також, за його інформацією, схема збільшення ввізного мита обходить суттєву частину автомобільної імпортної групи. Зокрема, машинокомплекти та кузови, які використовують безпосередньо автоскладальники. Розрахунок за цю групу товарів відбувається також в іноземній валюті. Таким чином, збільшення тарифів лише на готові імпортні автомобілі не призведе до скорочення негативного сальдо України, а тільки змінить співвідношення імпорту в галузі на користь розрахунків за машинокомплекти.

Своєю чергою член правління ВААІД, генеральний директор ДП «АВТО Інтернешнл» Олена ДУНІНА зазначила, що в умовах фінансової кризи на скорочення обсягів імпорту автомобілів в Україну вже вплинули і далі впливають два суттєві чинники: зростання курсів основних валют в жовтні-листопаді як результат підвищення вартості імпортованих автомобілів у національній валюті на 11-19% навіть за одночасного зниження тієї ж вартості у валюті країни походження автомобілів; зменшення обсягів споживчого кредитування в 5-6 разів, що за частки продажу автомобілів у кредит від 45% до 55%, залежно від цінової групи, уже означає зменшення ринку на 37-46%.

Довідка УНІАН. Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) налічує 102 компанії офіційних автоімпортерів і автодилерів. Учасники ВААІД тільки за 2007 рік сплатили до держбюджету 4,98 млрд. грн. і створили 44 тис. робочих місць у всій Україні.