Загальний обсяг українського кондиціонерного ринку в 2008 році складає понад 380.000 одиниць обладнання. На відміну від рекордних темпів росту українського кондиціонерного ринку в минулому році, сезон-2008 виявився не таким вдалим. Темпи зростання ринку склали близько 20%.

Основними причинами зниження динаміки прогнозованого росту ринку стали фактори, безпосередньо пов’язані з кризою, що вибухнула на світових фінансових ринках та мала серйозний вплив на економічну ситуацію в Україні:

· Зниження активності на ринку житлової нерухомості,

Відео дня

· Скорочення та виведення іноземних інвестицій з країни,

· Скорочення обсягів будівництва.

Ще одним фактором, котрий мав вплив на зниження темпів росту кондиціонерного ринку 2008 року – не дуже спекотне, у порівнянні з 2007 роком, літо.

Фінансова криза найбільш торкнулася масштабних інвестиційних проектів та великих будівельних об’єктів, що знаходилися на початковій стадії реалізації. Втілення багатьох великих проектів призупинилось, через припинення фінансування або недостатнє фінансування.

Найбільшим попитом, в кількісних показниках, на українському кондиціонерному ринку користуються наступні види кондиціонерного обладнання: спліт-системи настінного типу холод-тепло, холодопродуктивністю 2,5 кВТ – у побутовому сегменті, спліт-системи настінного типу (потужністю 7 кВт) і спліт-системи канального типу (потужністю 12 кВт) в сегменті РАС, чиллери малої потужності повітряного охолодження потужністю до 200 кВт і системи VRF потужністю 28 кВт.

Найбільша активність спостерігалась в сегменті комерційних систем кондиціонування повітря (кондиціонери класу PAC і VRF).

Сектор житлової нерухомості першим відчув на собі вплив кризи банківської системи, що в свою чергу спричинило зниження темпів зростання в сегменті побутових кондиціонерів повітря.

Оскільки очевидні ознаки проблем зі збутом кондиціонерного обладнання з’явились в серпні 2008 року, це не вплинуло на пік продажів, який традиційно припадає на травень-липень місяці, що відповідає типовій сезонності на даному ринку.

Географія споживання кондиціонерного обладнання в 2008 році практично не змінилась. Так, найбільший попит спостерігався в Києві та Східному регіоні України.

Зниження темпів росту кондиціонерного ринку вплинуло на ринкове конкурентне середовище – конкуренція посилилась, особливо в сегменті побутових кондиціонерів низького цінового сегменту. Сьогодні виділяються близько 10 компаній-лідерів, які відрізняються досвідом, масштабом діяльності та професіоналізмом. Для максимально стабільної та успішної роботи на швидкозмінному українському ринку кондиціонерного обладнання необхідно досить швидко переглядати тактику своєї поведінки, змінювати свої корпоративні бізнес-процеси для того, щоб швидко пристосовуватися до нових правил.   

У непростій ситуації, що виникла на ринку України, компанія «Ліконд» закінчує 2008 рік з досить непоганим результатом: темпи росту продажів компанії перевищили темпи зростання кондиціонерного ринку. Партнерська мережа збільшилась на 10%.

Найбільш помітними тенденціями в поведінці  споживачів, які з’явились в 2008 році стали: значне збільшення  уваги та підвищення вимог споживачів до показників енергоефективності кондиціонерів повітря на всіх сегментах ринку та збільшення зацікавленості в інноваційних технологіях (застосування поновлювальних джерел енергії, і в першу чергу теплових насосів, інверторна технологія, інтелектуальні системи управління, енергозберігаючі технології).

Європейський кондиціонерний ринок в цьому році продемонстрував надзвичайно скромні, а в деяких регіонах – від’ємні темпи зростання, що склали в середньому від +20 до -40%, по відношенню до показників минулого року. Виробники екологічно безпечної та енергоефективної кліматичної техніки як і раніше знаходяться в центрі уваги, однак світова економічна криза, що охопила основні кондиціонерні ринки, і загальний спад попиту на продукцію будівельного сектору вносять вагомі зміни в короткострокові і довгострокові плани виробників.

Минулий рік виявився дуже важким з точки зору збуту побутових систем кондиціонування повітря на провідних європейських ринках – в Італії та Іспанії. В умовах загального зниження економічної активності в цих країнах, виробники та найбільші дистриб’ютори намагались (в багатьох випадках - марно) вирішити найбільш гостру проблему цього кондиціонерного сезону – реалізацію величезних складських запасів.

Більшість компаній змагаються за зниження негативного впливу на озонові шари Землі, продовжують впроваджувати інновації в своїх промислових та побутових проектах. Наприклад, екологічний напрямок діяльності компанії Daikin в цьому році був відзначений кількома європейськими нагородами, а саме: нагородою Генерального Агентства з природних ресурсів та енергії (ANRE), а також нагородою Голови Японського Центру з Енергозбереження (ECCJ).

Крім цього, кондиціонери компанії Daikin отримали декілька престижних нагород як продукти, що найбільш гармонійно поєднуються з оточуючим середовищем. Це нагороди  в конкурсі EcoHitech Award і  HVAC&R Technical Innovation Award.

Корпорація Daikin також увійшла в перелік 100 найбільш стабільних корпорацій світу.

За додатковою інформацією звертайтесь:

тел. (044) 238-61-21, факс (044) 238-61-20

http://www.leacond.com.ua