Оприлюднення результатів місцевого референдуму в м.Українка, що відбувся 7 вересня 2008року.

На міський референдум було винесено два питання:

1. «Чи підтримуєте Ви віддалення від нашого міста Українки на відстань не менше 2км. Місця розташування «Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва» та мостового переходу через  р.Дніпро?»

Відео дня

2. «Чи підтримуєте Ви зміну статусу міста Українка з міста районного значення на місто обласного значення?»

Результати голосування:

94,3%  виборців проголосували за віддалення окружної дороги;

91,4% виборців проголосували за зміну статусу міста Українка.

Місцевий референдум, як форма прямої демократії, не часто використовувалась в житті територіальних громад України протягом 17 років незалежності нашої держави. Недосконалість законодавства з даного питання  перешкоджала навіть тим ініціативам, що виникали.

ПРОБЛЕМА

Чому виникла необхідність проведення референдуму в м.Українка?

Більше року громада м.Українки намагається привернути увагу до проблем, що несе місту проект будівництва окружної дороги і мосту  через Українку. Дані екологічної експертизи чітко вказують на значні негативні впливи на навколишнє середовище міста Українки, яке вже має високий рівень екологічного навантаження. (Висновки екологічної експертизи Українського товариства охорони природи).

Територія, на якій планується проходження дороги, в стратегії міста і генеральному плані визначена як масштабний проект «Українка-2».  Цей проект передбачає будівництво багатоповерхового житлового району, паркової зони і території для розвитку туристичної інфраструктури.

Саме ця територія постійно зазнає шматування державною адміністрацією (Обухівською та Київською) без будь-яких погоджень з Українською міською радою. Плани громади – ніщо перед бажанням державних чиновників виділити безкоштовно гектар лісу для ведення сільського господарства на підставну особу.

Ми направили численні звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра, прокуратури, СБУ з закликом захистити наші права, не допустити проходження великої окружної дороги через місто Українку та попередити втілення корумпованих схем, які за рахунок афер з землею дозволять привласнити державні кошти.

За рік отримано ряд відповідей, які можна назвати «відписками». Всі просто закривають очі на порушення законодавства, на нехтування інтересів громади міста Українки. Згідно Конституції України ми маємо право на чисте довкілля, захист здоров’я.

Такі операції з землями Української міської ради, без узгодження з радою відбуваються саме через статус міста районного значення. Тому другим питанням на референдум винесено питання зміни статусу міста.

 Місто Українка має розвинуту соціально-економічну інфраструктуру, фінансові ресурси для забезпечення мешканців громади повноцінними послугами, не жебракуючи перед районними службами. Громада має впливати на якість послуг в освіті, медицині, архітектурі, землевпорядкуванні та ін. Сьогоднішній статус не дає можливості в повній реалізувати інноваційні проекти «Електронне місто», «Фізкультурно-оздоровчий комплекс і стадіон на міській набережній», «Розвиток туризму, як стратегічний напрямок розвитку міста Українки», «Місто-модель для малих міст України» та ін.

 Громада має право і реальну здатність вирішувати свої питання самостійно, як записано в Європейській хартії місцевого самоврядування. Ми довели це на референдумі.  

Додаткова інформація.Місто Українка Обухівського району Київської області має статус міста районного значення. Сьогодні тут проживає більше 17 тис. населення. Площа території міської ради становить 4884 га., з яких плаща міста – 907 га. В межі міської ради входять землі під багатоповерховою та приватною забудовою, під промисловими та комунальними підприємствами, землі громадського призначення, транспорту та зв’язку, технічної інфраструктури, водойми та зелені насадження загального користування, заповідна територія.

Згідно чинного законодавства місто з статусом районного значення має право розпоряджатись землями в межах міста, землями за межами міста розпоряджаються районна державна адміністрація, обласна державна адміністрація за погодженням з міської радою. Саме ця норма, за даними Асоціації міст України часто порушується державними адміністраціями. Територіальні громади втрачають земельні ресурси, фінансові ресурси у вигляді орендної плати чи коштів від приватизації та можливостей стратегічного розвитку громад. Звернення від Асоціації міст України з приводу саме цих проблем неодноразово направлялись до Президента України, Прем’єр-Міністра України, Верховної Ради України.

Європейська Хартія місцевого самоврядування яка ратифікована в Україні рівно 10 років тому передбачає повсюдність місцевого самоврядування. Територіальна громада має визначати напрямки розвитку і управляти ресурсами. Затягування з проведенням адміністративної реформи  призводить до грубого порушення прав територіальних громад. Як і в радянські часи інтереси держави переважають над інтересами громадян.  Долю маленького села чи міста можна знехтувати для інтересів державних чиновників.

Прикладом цьому є саме в м.Українка.

Розроблений проект землеустрою щодо розширення меж міста Українка, затверджений Українською міською радою, Обухівською районною радою та Київською обласною радою, поданий ще в березні 2004 року на розгляд і прийняття відповідного рішення Верховною Радою України. Таким чином, листи-дозволи Київської ОДА суперечать рішенню Київської обласної ради, яким погоджено межі міста Українки.

Генеральний план м.Українки розроблено та затверджено Українською міською радою в 2004 році. На засіданні 14-ї сесії від 14.06.2007 року ми прийняли рішення «Про внесення змін до генерального плану міста Українка, які вносяться НДПІ містобудування». Цим рішенням ми визначили цільове використання земельної ділянки орієнтовною площею 170 га, яка розташована  в північно-західній частині адміністративної території Української міської ради та обмежена: з півдня – прибережною смугою р. Стугна, з заходу – смугою відведення «Укрзалізниці», з північного заходу – автодорогою Українка – Плюти – Київ, виключно як землі для несадибної забудови (для будівництва багатоповерхових житлових будинків дев’яти і більше поверхів, спорудження об’єктів громадського призначення: охорони здоров’я, фізкультури, освіти, побутового та торговельного обслуговування, культури, туризму, тощо).  Листи-дозволи Київської ОДА  демонструють відкрите нехтування інтересами територіальної громади, перспективами її розвитку. А розпорядження Обухівської районної державної адміністрації підтверджує ці наміри залишити місто Українку без майбутнього.

Ми розуміємо, що небажання чиновників почути громаду м. Українки, пов’язано з тим, що на сьогодні існують усі умови для привласнення земель на території Української міської ради за наступною корупційною схемою (Київська обласна державна адміністрація видає ряд листів-дозволів на переведення земельний ділянок,  які знаходяться в межах  міської ради, з лісогосподарського призначення до категорії земель сільськогосподарського призначення та подальшої передачі їх у приватну власність громадян. Для того, щоб дане питання можна було вирішити в обхід КМУ (зміна цільового призначення ділянки більше ніж 1 га є компетенцією КМУ), у листах-дозволах зазначається 0,99 га землі. На листи-дозволи отримана позитивна відповідь Обухівської районної державної адміністрації та цілого ряду державних управлінь, що дозволяє претендентам отримати її безкоштовно. За даними проекту розташування великої кільцевої дороги має відбутися саме на місці отриманих безкоштовно земельних ділянок. Вилучення даних ділянок при побудові дороги буде відбуватися за комерційними цінами.

Восени минулого року ми  з Інтернету дізнались про 70 таких листів-дозволів, тобто майже 70 га лісу переходить до приватного власника для ведення сільського господарства.

Цього літа ще 85 га шматується в тому ж лісі.

А сьогодні на території заказника місцевого значення на березі р.Стугни (територія Української міської ради, Обухівське лісництво) проводиться намивання піску, що вже доходить до середини річки. Районною державною адміністрацією знову видаються розпорядження, яким в приватну власність передаються безкоштовно не тільки земля, ліс, а навіть і вода.