Українці не готові сплачувати більше за залізничні квитки, хоча і вважають, що на покращення сервісу потрібні значні кошти. На думку українців, Укрзалізниця повинна фінансувати покращення сервісу за рахунок державного бюджету та великих вантажовідправників, - такі результати соціологічного дослідження, проведеного Консорціумом “Менеджмент Консалтинг Груп” в квітні 2008 року.

Головною метою дослідження було дізнатися, наскільки співвідносяться наявний рівень цін на залізничні квитки із рівнем якості пасажирських перевезень. Як з’ясувалося, більшість українців вважає, що ціна на залізничні квитки за наявної якості послуг вже досягла своєї критичної межі. Водночас, пасажири усвідомлюють, що підвищення рівня сервісу на залізниці безпосередньо пов’язане зі значним збільшенням витрат.

48,3% респондентів вважає, що покращення сервісу потребує значного покращення витрат. 38% думають, що можна обійтися незначним збільшенням витрат, а 13% вважають, що дадаткові витрати для покращення сервісу взагалі не потрібні.

Відео дня

На думку більшості респондентів, проводити модернізацію УЗ необхідно, але більше сплачувати за пасажирські квитки для фінансування покращення сервісу готові тільки 6,4% респондентів. Більшість респондентів вважають, що покращувати сервіс необхідно за рахунок бюджетних коштів (54,7%), а також за рахунок збільшення вартості вантажних перевезень (16,4%).

При цьому багато людей взагалі не готові платити за залізничні квитки більше. «23,3% опитаних не готові платити більше за подорож залізницею ні за яких умов», - говорить соціолог Консорціуму “МКГ” Анатолій Мельничук. -  При подальшому подорожчанні вони якщо і не зможуть повністю відмовитися від послуг УЗ, то купуватимуть квитки у вагони нижчого класу”.

31,8% учасників соцдослідження погодилися б платити більше за квитки за умови покращення технічного стану вагонів, 26,1% - за умови підвищення рівня обслуговування пасажирів, трохи більше 20% - за умови покращення матеріального забезпечення Укрзалізниці (краща постільна білизна тощо).

“Державі потрібно шукати альтернативні фінансові джерела для покращення якості пасажирських перевезень, адже для багатьох громадян ціни на квитки є максимальними”, - вважає голова експертної групи Консорціуму “МКГ” Дмитро Підтуркін.

Дослідження проводилося методом телефонного опитування у 25 областях України, а також у Києві та Севастополі. Було опитано 1200 респондентів, що репрезентують населення України за віком та статтю. Терміни проведення польового етапу – квітень 2008 року.