Громадські організації – учасники загальнонаціональної кампанії спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням якості знань випускників середніх шкіл (ОПОРА, КВУ, ЦТТ)

14:37, 25 березня 2008
Останні події
0 0

      

 25 березня 2008 року в УНІАН відбулась прес-конференція громадських організацій – учасників загальнонаціональної кампанії спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням (ЗНО) якості знань випускників середніх шкіл (ОПОРА, КВУ, ЦТТ). Метою кампанії є попередження порушень процедур зовнішнього незалежного оцінювання та інформування громадськості щодо перебігу тестування.

Андрій Гевко, координатор освітніх програм ГМ ОПОРА:

Кампанія громадського спостереження за зовнішнім оцінюванням якості знань випускників здійснюватиметься у всіх регіонах України Громадянською мережею ОПОРА та КВУ. Програма передбачає два активних компоненти: навчання громадських спостерігачів та здійснення спостереження під час написання учнями тестових завдань. Загалом ОПОРОЮ та КВУ буде проведено близько 100 регіональних тренінгів та підготовлено 4000 спостерігачів. За результатами навчань спостерігачі будуть зареєстровані в регіональних центрах оцінювання якості освіти (РЦОЯО) у відповідних регіонах. Під час здачі тестів з української мови та літератури 22 квітня спостерігачами буде забезпечено всі пункти тестування (1887 пунктів), а на наступних предметах увага акцентуватиметься на тих пунктах, де попередньо були зафіксовані порушення. Також нами відслідковуватиметься та контролюватиметься процес апеляції відповідно до заяв учнів.

За результатами громадського спостереження ГМ ОПОРА, КВУ та ЦТТ оприлюднять два спільних загальнонаціональних звіти (1 - українська мова та література, 2 – узагальнений за результатами спостереження за здачею інших предметів). Особливо активно нашими організаціями оприлюднюватиметься інформація на регіональних рівнях.

Голова Правління КВУ Ігор Попов назвав низку можливих порушень під час тестування, на які незалежні громадські спостерігачі звертатимуть увагу в першу чергу. Це, зокрема:

1. Штучний зрив проведення тестування: цілеспрямоване створення неналежних умов тестування (недостатня площа приміщень, зайві шумові ефекти, присутність сторонніх осіб, інсценовані конфлікти в аудиторії);

2. Надання допомоги абітурієнтам з боку адміністрації пунктів тестування: підміна інструкторів в аудиторіях, ігнорування інструкторами порушень з боку абітурієнтів, безпосередня допомога під час складання тестів («підказування» під час тестування або в рекреаційних зонах (туалетах)).

3. Порушення з боку абітурієнтів: реєстрація на тестування «підставних» осіб, використання технічних засобів, що передають інформацію, списування, інсценування конфліктних ситуацій.

Разом з тим Ігор Попов повідомив і про деякі системні проблеми в проведенні тестування. В першу чергу це щільний графік організації ЗНО, який спричиняє брак інформації та породжує негативні чутки, що спричиняють недовіру до ЗНО у громадян. КВУ також не виключає наявність дружніх або родинних зв’язків між представниками адміністрації пунктів тестування та абітурієнтами чи їх батьками, що може спричинити певні корупційні дії під час тестування.

Анна Торопова, директор МБО «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти»:

Положення про громадський контроль за проведенням в Україні ЗНО та вступною кампанією у ВНЗ (на стадії затвердження у МОН) передбачає громадське спостереження на всіх етапах кампанії (інформаційна кампанія, реєстрація учасників, транспортування тестових завдань, їх збереження на пункті тестування, проведення тестування, транспортування заповнених бланків тестових відповідей та їх перевірка, встановлення результатів ЗНО, видача сертифікатів з результатами учасникам тестування, апеляція за результатами ЗНО та прийом до вищих навчальних закладів).

Для організації процесу збору інформації, що надходитиме від громадських спостерігачів, а також її подальшої обробки та аналізу Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти розробляє анкету громадського спостерігача на пункті тестування. Анкета міститиме перелік основних процедур зовнішнього оцінювання, яких мають дотримуватись працівники Українського центру оцінювання якості освіти, а також правил поведінки для учнів-учасників зовнішнього оцінювання. Рекомендації, розроблені на основі аналізу зібраної інформації сприятимуть вдосконаленню процедур ЗНО, підвищенню прозорості системи для громадськості, а відтак й зростанню рівня довіри суспільства до зовнішнього оцінювання.

Програма громадського спостереження реалізується за фінансової підтримки «Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні» (USETI) та МФ Відродження

Контактна особа:

Ольга Айвазовська

8 063 617 97 50

   

   

   

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter