Українці найменше задоволені якістю транспортних послуг і найбільше - мобільного зв`язку - дослідження

14:30, 04 березня 2008
Останні події
1 0

Київ. 4 березня. УНІАН. Українські споживачі найменше задоволені якістю міжміських транспортних послуг і найбільше задоволені якістю послуг операторів мобільного зв`язку.

Про це свідчать результати пілотного дослідження, проведеного у рамках спільного проекту ЄС і ПРООН (Програма розвитку ООН) «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання», повідомив сьогодні на прес-конференції в УНІАН фахівець проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання» Денис ПОЛТАВЕЦЬ.

Зокрема, досліджувалися п`ять секторів послуг. Як з`ясувалося, міжміським транспортом споживачі задоволені на 62 бали, банківськими послугами – на 73 бали, страховими компаніями – на 69 балів, супермаркетами – на 76 балів, і найбільше довіряють українці операторам мобільного зв`язку – 79 балів.

На думку Д.ПОЛТАВЦЯ, досить високі оцінки, дані споживачами рівню та якості послуг, є результатом того, що очікування українських споживачів щодо їх якості «дуже низькі».

Це підтвердила керівник проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання» Клавдія МАКСИМЕНКО. За її словами, «з дослідження видно, що очікування наших споживачів є досить низькими, і там, де є трохи більші очікування, там відразу ж виникає найнижчий рівень задоволеності».

Як приклад К.МАКСИМЕНКО навела оцінку супермаркетів, оскільки у 90,8% опитаних ніколи не було ніяких скарг на супермаркети. Водночас вона нагадала результати дослідження, проведеного у рамках проекту в травні 2007 р., коли з`ясувалося, що найчастіше покупці стикаються з неякісними товарами під час купівлі продуктів харчування (53%). «Тобто споживачі не вважають неякісний продукт приводом для скарг», - відзначила К.МАКСИМЕНКО.

Крім того, дослідження показало, що більшість респондентів займають пасивну позицію, якщо купують неякісні товари. Зокрема, 54% відповіли, що не роблять ніяких кроків для повернення грошей або заміни товару.

За словами К.МАКСИМЕНКО, знання українських споживачів щодо того, якими мають бути якісні послуги, дуже низькі. «Але очікування (щодо якості – УНІАН) змінюватимуться з часом, оскільки Україна стає дедалі більш відкритою, люди одержують дедалі більше інформації про це. І чим вищим ставатиме рівень очікувань, тим важче буде утриматися на ринку компаніям тільки за рахунок того, що від них взагалі нічого не вимагають і взагалі нічого не чекають», - вважає вона.

Д.ПОЛТАВЕЦЬ додав, що під час дослідження з`ясувалося, що більшість рішень на споживчому ринку приймаються жінками. «Тобто, можна сказати, що український споживач - це жінка», - відзначив він. При цьому жінки оцінили послуги з усіх 5 досліджуваних позицій дещо вище, ніж чоловіки.

Дослідження проводилося у грудні 2007 р. - січні 2008 р. шляхом телефонного опитування 1200 осіб від 18 до 79 років. Опитування проводила компанія «Міжнародна маркетингова група», обрана для цього на тендері.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter