Українські пасажири хочуть мати в потягах доступ до Інтернету і мінімаркети.

Про це свідчать дані дослідження з вивчення потреб пасажирів у додаткових послугах в потягах далекого слідування, приміських потягах підвищеної комфортності і на вокзалах, проведеного консорціумом «Менеджмент консалтинг груп» (МКГ) і обнародуваного сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

За словами керівника аналітичної групи консорціуму Дмитра ПОДТУРКІНА, «система послуг, яка необхідна нашим пасажирам, якісно відрізняється від системи послуг, що склалася».

Відео дня

Як сказав керівник соціальних проектів МКГ Дмитро ГРОМАКОВ, згідно з дослідженням, на вокзалах пасажири хотіли б бачити зали для тих, що палить, інтернет-кафе, служби виклику таксі. У потягах далекого слідування - доступ до Інтернету, мінімаркети, кімнати для переодягання, пункти обміну валют і медичного обслуговування. У приміських потягах підвищеної комфортності пасажирам не вистачає Інтернету, а також медичного обслуговування, окремих вагонів для пасажирів з дітьми, послуг супроводу дітей і літніх людей, пледів. Крім того, пасажири виступають за введення інформаційних рядків та електронних табло у вагонах, де б відображалися назви станцій.

Також для пасажирів важливі умови страхування, і вони висловлюються за самостійний вибір умов страхування і страховика. Відповідно, на думку опитаних, ця послуга не повинна входити у вартість квитка.

Таким чином, відзначив Д.ПОДТУРКІН, якщо раніше здебільшого сервіс концентрувався на вокзалах, то зараз, через те, що швидкість потягів зростає, а час проміжних стоянок скорочується, пасажири вимагають наявності того ж сервісу безпосередньо в потягах.

«Надання пасажирам додаткових послуг, як правило, не вимагає великих капіталовкладень, а лише певного рівня організаційної роботи», - відзначив він. За його словами, наприклад, вагони-ресторани, про неефективність роботи яких говорить «Укрзалізниця», можна переобладнати в мінімаркети.

При цьому Д.ПОДТУРКІН додав, що надання додаткових послуг пасажирам є одним з найголовніших напрямів, які дають змогу знизити збитковість пасажирських перевезень. «Укрзалізниця» це розвиває, однак поєднання функцій господарюючого суб`єкта і органу держуправління не дозволяє концентруватися на просуванні таких послуг. На нашу думку, цим повинні займатися або спеціалізовані дочірні компанії, підлеглі «Укрзалізниці», або приватні компанії», - сказав Д.ПОДТУРКІН.

Він також повідомив, що МКГ проводив дослідження за власною ініціативою, проте його результати планують передати в «Укрзалізницю».

Також Д.ПОДТУРКІН повідомив, що на другому етапі дослідження МКГ планує визначити ціну, яку пасажири готові заплатити за названі ними додаткові послуги в потягах.

Дослідження проводилось методом опитування фокус-груп. Загалом було організовано 9 фокус-груп по 8 осіб різної статі і рівня доходів, в яких учасники ділились за віком, - 18-24, 25-35, 35 і більше років.