Кияни визнали Шевченківський район найкращим у столиці за якістю надання послуг.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив представник Міжнародного центру перспективних досліджень (МЦПД) Ігор ШЕВЛЯКОВ, який презентував результати дослідження «Найкращий район Києва».

Вивчення громадської думки жителів столиці про рівень послуг, що їм надаються, проводилось шляхом анкетування. Всього анкети заповнили 4 тисячі киян - по 400 осіб з кожного району міста. Анкетування проводилось наприкінці вересня – початку жовтня цього року. Гранична похибка становить 1,5%.

Відео дня

Заповнюючи анкети, респонденти давали оцінку якості надання послуг за п’ятибальною шкалою. Їм пропонувалось визначити рівень послуг міського пасажирського транспорту; комунально-побутових послуг; утримання вулиць і доріг; роботи медичних та освітніх установ; вирішення особистих питань громадян при зверненні до районних структур влади; створення у районі умов для бізнесу та умов для отримання грошових кредитів; проведення культурно-масових і спортивних заходів; віддаленість від помешкань продовольчих магазинів, ринків, аптек.

І.ШЕВЛЯКОВ представив узагальнені висновки дослідження по кожному району.

Так, середня оцінка, надана опитаними Голосіївському району, становить 63,8%, що є не дуже високою за рахунок низької оцінки транспортних послуг, медичних послуг і низької оцінки умов для ведення бізнесу.

По Дарницькому району середня оцінка - 71,8%, але транспортні послуги, умови для розвитку бізнесу, культурно-масові заходи є проблемними позиціями у цьому районі.

Деснянський район має середню оцінку 67,2%, що є низьким показником переважно через низький рівень транспортних послуг.

Дніпровський район має середній показник 70%. Умови для бізнесу, культурно-масові заходи, транспортні послуги також є проблемними позиціями у цьому районі.

Оболонський район його жителі оцінили у 69,6%, тут досить низьким є комунально-побутове обслуговування, якість медичних послуг і рівень культурно-масових заходів.

Середня оцінка Печерського району становить 74%, його жителі найбільше незадоволені транспортом і торговельною інфраструктурою.

Подільський район знаходиться на середньому рівні по місту і становить 69,4%. Жителі цього району досить низько оцінили рівень комунальних і побутових послуг, діяльність районної влади при вирішенні проблем громадян, умови для ведення бізнесу і культурно-масові заходи.

Святошинський район оцінено у 68,2%. Його жителі незадоволені діяльністю влади при зверненнях громадян; медичними послугами і умовами для ведення бізнесу.

Солом’янський район – 72%. У цьому районі жителі невисоко оцінили рівень комунально-побутового обслуговування, транспортні послуги, діяльність влади та умови для ведення бізнесу.

Шевченківський район має найвищу середню оцінку – 74,6%. Проблемними позиціями тут є наближеність житлових будинків до торгових точок (65,4%). За рештою позицій ситуація близька за оцінкою до середнього показника або перевищує його.

І.ШЕВЛЯКОВ розповів, що по кожному району було зроблено інтегральний показник. Тобто, через критеріальну оцінку якості кожного виду послуг для кожного району обчислено інтегральну оцінку. Кожен з респондентів відранжував усі види послуг по важливості для себе, по кожному району визначено рейтинг важливості цих послуг, кожному рейтингу присвоєно відповідну вагу – визначено вагові коефіцієнти кожного виду послуг і за цими ваговими коефіцієнтами перераховано оцінку у відсотках.

В результаті середня інтегральна оцінка задоволення жителів станом послуг у Києві становить 70,6%. Вищою за цей відсоток є оцінка чотирьох районів: Шевченківського (74,6%), Печерського (74%), Солом’янського (72%) і Дарницького (71,8%). Решта районів мають показник нижчий за середній: Голосіївський – 63,8%; Деснянський – 67,2%; Оболонський – 69,6%; Дніпровський – 70%; Подільський – 69,4; Святошинський – 68,2%.

За словами директора МЦПД Володимира НІКІТІНА, такі дослідження оцінки рівня надання послуг населенню регулярно проводяться в багатьох країнах світу. За його даними, там жителі міст дають оцінку в середньому на рівні 30%.