Тривала процедура розподілу субвенцій через обласні адміністрації перешкоджає підготовці міст до опалювального сезону.

Про це повідомив виконавчий директор Асоціації міст України (АМУ) Мирослав ПІТЦИК сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

За його словами, в новій версії бюджету на 2008 рік закладена та сама процедура розподілу субвенцій містам - спочатку через обласні, а потім через районні адміністрації. У результаті «до міста кошти потраплять, коли вже буде пізно».

Відео дня

М.ПІТЦИК зазначив, що субвенції на підготовку до опалювального сезону, розподілені в липні ц.р., не дійшли до половини міст.

За даними АМУ, в Україні на підготовку до зими 220 тис. будинків (зокрема 188 тис. будинків комунальної власності, 11 тис. будинків об`єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), 3,5 тис. будинків колективного управління) з бюджетів всіх рівнів передбачено 733 млн. грн.

Станом на 1 вересня ц.р., на ці цілі профінансовано 430 тис. грн., що трохи більше 50%.

Як зазначив виконавчий директор АМУ, решта грошей, передбачених на ремонт дахів, ліфтів, впорядкування прибудинкових територій не дійшли до міст. Органи місцевого самоврядування проводять підготовку до зимового сезону за кошти міст.

За словами мера міста Українка (Київська обл.) Павла КОЗИРЄВА, 350 малих міст України стикаються зі ще більш тривалою процедурою отримання субвенцій: вони «вимушені включати в ланцюжок райадміністрації».

Коментуючи процес надання субвенцій, він навів як приклад Боярку, де в очікуванні коштів для реконструкції котельної її встигли розібрати, а гроші так і не надійшли.

У свою чергу мер Борисполя Анатолій ФЕДОРЧУК зазначив, що «сьогодні жодної копійки не надійшло в рамках субвенцій». Водночас, цього року населення за газ сплатило більше 100%. Проте місто вимушене брати кредит на погашення 700 тис. грн. боргів підприємств за газ, з яких 600 тис. – борг Міністерства оборони (на території Борисполя розташовані військові частини).

За його словами, проблемним моментом є і складна процедура державних закупівель на впорядкування міста і підготовку до опалювального сезону через Тендерну палату України, яка передбачає публікацію результатів торгів Європейським консалтинговим агентством.

За даними мера, цього року місто витратило 440 тис. грн. на оформлення договорів різними комерційними структурами при ТПУ, «які 2-3 місяці користуються грошима, а потім повертають учасникам торгів, що не відбулися».

Міський голова Борисполя пропонує ліквідувати державні казначейства, як «рудиментарні органи» і замість них створити громадські ради, які контролюватимуть витрачання бюджетних коштів. А також внести зміни до закону про державні закупівлі.

На його думку, щоб розв`язати проблеми з фінансуванням підготовки до опалювального сезону, Кабінет міністрів повинен напряму фінансувати міста за допомогою «точкових» субвенцій.

Водночас П.КОЗИРЄВ вважає, що потрібно ставити питання про зміну механізмів фінансування реформ ЖКГ, а також дати можливість містам вирішувати проблеми на місцях, «щоб міста знали, які гроші вони можуть збирати і використовувати».

На думку М.ПІТЦИКА, для проведення реформ в житлово-комунальній сфері слід зробити комунальні підприємства рентабельними, при цьому «політики не повинні встановлювати тарифи». Також треба відремонтувати зношені тепломережі і визначити власника житла.