Полтавське ВАТ "Тепловозоремонтний завод" (ТРЗ) розробило програму модернізації українського парку тепловозів «Від модернізації локомотива до конкурентоспроможної економіки».

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив генеральний директор підприємства Сергій ПАВЛЮЧЕНКО.

За його словами, програма, розроблена ТРЗ, дасть змогу стати до ладу понад 4-м тисячам тепловозів тільки в Україні. При цьому, зазначив С.ПАВЛЮЧЕНКО, відновлений тепловоз володіє всіма характеристиками нового.

Відео дня

“На сьогодні ступінь зношеності тягового составу в Україні становить 68,6%. Велика частина рухомого складу, що знаходиться в роботі, експлуатується вже понад 20-25 років, корисний термін його служби практично вичерпаний, що помітно позначається на економічності, якості та безпеці перевезень. У разі реалізації програми модернізації тепловозного парку, розробленої ТРЗ, держава зможе економити 600 млн. грн. щороку”, - сказав гендиректор ТРЗ.

Разом з тим, він підкреслив, що коштів на швидке оновлення тягового складу шляхом придбання нових локомотивів у держави немає. «Необхідно якомога скоріше знайти альтернативні шляхи його оновлення, що дасть змогу найбільш оптимально вирішити це завдання. У зв`язку з цим ТРЗ виступає ініціатором стратегії модернізації тягового рухомого складу, що складається з 7 програм модернізації найбільш поширених на наших дорогах тепловозів», - додав С.ПАВЛЮЧЕНКО.

Він повідомив, що в арсеналі запропонованих ТРЗ рішень - нові силові установки Коломенського тепловозобудівного заводу, дизель-генераторні агрегати Zeppelin-Caterpillar, модернізаційні пакети Superskid з дизелем 7FDL компанії General Electric.

Згідно з прес-релізом, поширеному ТРЗ, «модернізовані тепловози оснащуються сучасними мікропроцесорними системами контролю, управління і діагностики. Істотно поліпшуються умови праці локомотивних бригад. І найголовніше - радикально скорочуються експлуатаційні витрати. Значно збільшуються міжремонтні пробіги, на 20-30% скорочується споживання паливно-мастильних матеріалів». «Оновлена техніка задовольняє найжорсткішим вимогам екологічної чистоти. Передбачене і сервісне обслуговування модернізованих тепловозів, а також підготовку фахівців для їх експлуатації», - йдеться в прес-релізі підприємства.

За словами С.ПАВЛЮЧЕНКА, за умови реалізації проекту на Полтавському тепловозоремонтному заводі можна модернізувати близько 100 тепловозів на рік. «У режимі конвеєра в роботі одночасно можуть знаходитися 20 тепловозів, час, необхідний на повну модернізацію одного тепловоза, - 1-3 місяці», - уточнив він.

При цьому, за даними гендиректора ТРЗ, в Україні кількість тепловозів, що вимагають модернізації, становить близько 4 тис. одиниць

С.ПАВЛЮЧЕНКО переконаний, що запропонований проект має державне значення і потребує урядової підтримки. «Вже сьогодні ясно, що «Проект» викличе величезний інтерес у всіх, для кого важливий пошук найбільш ефективних шляхів оновлення тяглового составу», - вважає гендиректор ТРЗ.

Він також повідомив, що з 6 по 8 вересня в Полтаві на базі ВАТ «Тепловозоремонтний завод» відбудеться міжнародна науково-практична конференція «Тяга 1520. Модернізація: практика і перспективи».

Як наголошується в прес-релізі, поширеному ТРЗ, про своє бажання взяти участь у конференції заявили вже більше 100 делегатів з різних регіонів України, а також країн близького і далекого зарубіжжя. «Це представники Кабінету міністрів України, Міністерства транспорту і зв`язку, топ-менеджмент "Укрзалізниці" і залізничних компаній інших країн, директори підприємств гірничовидобувної промисловості, керівники фінансових, лізингових і консалтингових компаній, які готові обговорити перспективи модернізації та особливості її фінансування, а також представники іноземних компаній і їх представництв в Україні», - йдеться в прес-релізі.

Довідка УНІАН. Полтавський тепловозоремонтний завод ремонтує тепловози ТЕП-70, 2ТЕ-116, ТЕМ-7 і М-62 усіх модифікацій.

Потужність заводу розрахована на ремонт 800 дизелів по 60-70 секцій на місяць, проте зараз завод ремонтує тільки по 10 секцій. 60% засобів виробництва зношені. 13% виробництва заводу становить випуск запасних частин. Рентабельність виробництва становить близько 10%. Головним замовником підприємства є "Укрзалізниця".

З 1 жовтня 1994 р. Полтавський тепловозоремонтний завод - акціонерне товариство відкритого типу.