Політичні орієнтації населення на початку виборчої кампанії та нові і старі міфи про громадську думку

12:21, 14 серпня 2007
Останні події
0

„Політичні орієнтації населення на початку виборчої кампанії та нові і старі міфи про громадську думку”

 СЕРГІЙ ТАРАН – голова правління Центру соціологічних та політологічних досліджень „СОЦІОВИМІР”, директор Міжнародного інституту демократій.

ВАЛЕРІЙ РЯБЕНКО – виконавчий директор Центру соціологічних та політологічних досліджень „СОЦІОВИМІР”.

 

Прес-реліз підготовлено за даними репрезентативного опитування дорослого населення України, проведеного Центром соціологічних та політологічних досліджень „СОЦІОВИМІР” на території 16 областей України та в м. Києві на замовлення Міжнародного інституту демократій (методом інтерв’ю опитано 2100 респондентів віком від 18-ти років, статистична похибка вибірки - у межах 2,3 %, польовий етап дослідження тривав з 23 липня по 1 серпня 2007 р.).

І. ПІДТРИМКА ПАРТІЙ ТА БЛОКІВ НА ПАРЛАМЕНТСЬКИХ ВИБОРАХ 2007 (% до усіх опитаних)

Розподіл відповідей респондентів на запитання:

· „Якби ці вибори проводилися сьогодні, за яку партію або блок Ви голосували б? (опитано 2100 респондентів)

Партія Регіонів                                          26,3

Блок Юлії Тимошенко                              21,4

Наша Україна – Народна Самооборона 14,1

Комуністична партія України                   4,7

Блок Литвина                                             2,8

Соціалістична партія України                    1,1

Прогресивна соціалістична партія України 0,7

Інша партія                                                     5,6

Важко сказати                                                9,3

Проголосую проти всіх                                 3,7

Не братиму участь у виборах                       10,2

II. ЕЛЕКТОРАЛЬНІ УСТАНОВКИ “ОЧІКУВАННЯ ЗМІНИ СИТУАЦІЇ”

Розподіл відповідей респондентів на запитання:

· „Якби ці вибори проводилися сьогодні, за яку партію або блок Ви голосували б? 

· “Як Ви вважаєте, соціально-політичні умови в Україні впродовж кількох наступних років:

Блоки, партії Покращиться Не зміниться Погіршиться Не знаю, важко відповісти

Партія Регіонів                                             30 36 17 17

Блок Юлії Тимошенко                                 39 31 18 11

Наша Україна – Народна Самооборона      47 32 9 12

Блок Литвина                                               27 39 18 17

Комуністична партія України                     18 45 23 14

Не визначився                                              18 39 17 26

Важко відповісти                                          17 46 30 7

ІІI. ОЦІНКА ПОЛІТИЧНИХ ЛІДЕРІВ

Розподіл відповідей респондентів (у відсотках), на запитання:

· „Чи знаєте Ви такого лідера і якщо знаєте, то як Ви до нього (неї) ставитесь?”

 Позитивно Скоріше позитивно, ніж негативно Негативно Скоріше негативно, ніж позитивно Важко відповісти Не знаю такого

Тимошенко Юлія                        27    19       33     16    4     1

Ющенко Віктор                           24     20     32      20    3     1

Янукович Віктор                         30    16      33      18    4     1

Кириленко Вячеслав                    9     19     13        9  16     34

Литвин Володимир                     16    40     13       20   9      2

Супрун Людмила                          4    15      10      14   16   40

Луценко Юрій                              19    21      23      23    9     4

Кінах Анатолій                              3     21      32      27   11    6

Мороз Олександр                         7      21     36      27    7     1

Вітренко Наталія                           8     16      47      20     5    4

Симоненко Петро                         8     13      48     20      6    5

Медведчук Віктор                          3     13      38     25     10  11

IV. ПОЛІТИЧНІ УПОДОБАННЯ РЕСПОНДЕНТІВ ЗА ЇХ КУЛЬТУРНОЮ САМОІДЕНТИФІКАЦІЄЮ (У ВІДСОТКАХ).

 

Блоки, партії Представники загальноукраїнської культурної орієнтації Представники західно-української культурної орієнтації Представники східно-української культурної орієнтації Представники європейської культурної орієнтації Представники загально-слов’янської культурної орієнтації Представники російської культурної орієнтації Представники загальносвітової культурної орієнтації Відношу себе до іншої культурної орієтації Важко відповісти

Партія Регіонів                                                29 2 16 3 26 10 3 0.3 4

Блок Юлії Тимошенко                                    36 19 5 14 13 1 5 0.2 2,5

Наша Україна - Народна Самооборона        32 23 5 18 10 1 4 - 2,6

Блок  Литвина                                                39 7 14 8 13 5 4 4 7

Комуністична партія України                        39 3 12 - 20 16 2 - 5

Соціалістична партія України                        30 - 10 15 35 - - - 5

Прогресивна соціалістична партія України   23 - 31 - 31 8 - - -

Не визначився                                                  29 9 9 8 16 5 6 1.2 6

Важко відповісти                                              13 9 12 16 10 9 3 0.4 9

Основні результати і висновки дослідження:

· Отримані рейтинги виборчих блоків і партій свідчать, що лідерами електоральних симпатій за два місяці до виборів є Партія Регіонів, Блок Юлії Тимошенко та “Наша Україна – Народна Самооборона”, за які готові голосувати відповідно 26.4%, 21.4% та 14.1% респондентів. Окрім зазначених, до складу Верховної Ради потрапляють КПУ (4.7%) та має шанс потрапити Блок Литвина (2.8%). 

· БЮТ, НУНС та Блок Литвина починають політичну кампанію приблизно з тих самих позицій, що вони отримували за результатами попередніх виборів до Верховної Ради. ПР починає цю кампанію з електоральних втрат у 7%.

· За умови збереження нинішньої динаміки уподобань виборців парламентську більшість у майбутній Верховній Раді здатні будуть сформувати БЮТ та НУНС (нині – 35,5%), які набирають більшу кількість голосів, ніж ПР та КПУ (нині – 31,0%).

· Більш ніж 21% виборців наприкінці липня 2007 року або не визначились у своєму виборі, або не декларували наміру взяти участь у виборах. Таким чином, у політичних партій нині є приблизно вдвічі більше електоральних резервів ніж, за дослідженнями Центру “Соціовимір”, за 2 місяці до закінчення парламентської кампанії 2006 року. 

· Серед політичних сил, які можуть потрапити до парламенту, найбільше політичних оптимістів мають прихильники НСНУ та БЮТ (відповідно 47% та 39% респондентів вважають, що “ситуація покращиться”). Найбільше песимістів є серед прихильників КПУ (18% мають отпимістичні очікування щодо майбутнього).

· Респонденти приблизно однаково оцінюють діяльність лідерів провідних політичних сил. Позитивно, або скоріше позитивно, ніж негативно оцінюють діяльність Віктора Януковича та Юлії Тимошенко 46% респондентів, Віктора Ющенка 44%. Однак однозначно позитивний баланс довіри-недовіри мають лише Володимир Литвин та Вячеслав Кириленко (відповідно +23% та +6%). 

· Дослідження виявило також лідерів негативних оцінок респондентів щодо діяльності політиків. Баланс довіри і недовіри до Віктора Медведчука, Петра Симоненка та Наталії Вітренко зафіксований у найбільш негативному значенні (відповідно: -47%, -47%, -43%). Наближається до цього показника баланс довіри-недовіри до Олександра Мороза та Анатолія Кінаха. Негативне значення балансу обох політиків близько –35%, хоча минулого року згідно опитувань Центру “Соціовимір” ці політики мали позитивний баланс довіри-недовіри.

· Дослідження показало, що, фактично, всі політичні партії і блоки, які претендують потрапити до Верховної Ради, намагаються спиратися на виборців, що відносять себе до загальноукраїнського типу культури. Так, серед прихильників БЮТ та НУНС 36% та 32% становлять саме респонденти, які ідентифікують себе з загальноукраїнською культурою. Для прихильників Партії Регіонів важливою є також ідентифікація з східноукраїнською (16%) та спільнослов”янською (26%) культурою.

· Для прихильників КПУ важливою є зовнішньо спрямована культурна орієнтація – загальнослов’янська та російська самоідентифікація притаманна для 36% респондентів-прихильників комуністів. Найменше з загальноукраїнською культурою (лише 23%) себе ідентифікують прихильники  ПСПУ, для яких домінуючою є ідентифікація з східноукраїнською (31%) та спільнослов’янською (31%) культурами.

· Найбільше прихильників європейської культури є серед прихильників НУНС та БЮТ (відповідно 18% і 14%)

Центр соціологічних та політологічних досліджень “Соціовимір” створений у 2005 році на базі аналітичних недержавних структур та інституцій:

 Інституту масової інформації (заснований 1996 р.)

 Центру політичного аналізу та прогнозування при редакції наукового журналу “Політична думка” (Центр заснований 1998 р.)

 Громадської організації “Інститут посткомуністичного суспільства” (заснований 1995 р.) 

За час існування цих інституцій ними реалізовано загалом понад 300 політологічних, соціологічних та видавничих проектів.

НАПРЯМКИ РОБОТИ ЦЕНТРУ

Центр „Соціовимір” виконує усі види соціологічних, політологічних, маркетингових досліджень і послуг. У тому числі ми здійснюємо:

· Моніторинг громадської думки

· Моніторинг політичної ситуації

· Моніторинг соціально-економічних  процесів

· Моніторинг ЗМІ та інформаційного простору України

· Соціально-політичні дослідження

· Маркетингові дослідження

· Соціально-політичне прогнозування

· Консультування у сфері політичних, виборчих та інформаційних технологій

· Інформаційну підтримку політичних, державних, підприємницьких і громадських структур

Керівництво:

Наші координати:

Україна, Київ, 03142, Бульвар Вернадського, 63, к. 34,

Тел: +380-67-5058730;  +380-67-2091602;  Факс: +380-44 2350229

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter