Аварія поїзда з фосфором у Львівській області не вдарила по іміджу України як транзитної держави.

Таку думку сьогодні на прес-конференції в УНІАН висловив керівник аналітичної групи консалтингового консорціуму «Менеджмент Консалтинг Груп» (МКГ) Дмитро ПОДТУРКІН.

«Сама аварія навряд чи вдарила по іміджу України як транзитної держави, адже, хоча ще й немає офіційного висновку урядової комісії, але аварія сталася, швидше за все, не з вини української сторони», - зазначив він.

Відео дня

На думку експерта, аварія цілком могла статися в іншому місці. «Підвищення температури - й … вибух стався б у Польщі, - сказав він. - Тобто, це проблема не України, це проблема всього ланцюжка».

Як вважає Д.ПОДТУРКІН, «Європа просто почала розуміти, що вантажовідправники в Азії, в Казахстані не завжди дотримуються цих правил (перевезення вантажів – УНІАН), які вони підписали».

В той же час, експерт зазначив, що по транзиту вдарить обмеження перевезення небезпечних вантажів через територію України.

«Заборона вдарить по транзиту, але я сподіваюся, що відповідні зміни в законодавчу базу будуть проведені достатньо швидко для того, щоб заборону можна було скасувати. Й тоді, я думаю, обсяги транзиту відновляться, тому що поки наша залізниця є конкурентноздатною на тих основних транзитних коридорах, якими йдуть вантажі», - сказав він.

Як повідомляв УНІАН, 19 липня міністр транспорту та зв`язку Микола РУДЬКОВСЬКИЙ заявив, що перевезення жовтого фосфору по Україні заборонено до завершення розслідування причин аварії вантажного поїзда в Львівській області. За його словами, крім того, вжито заходів і щодо інших небезпечних вантажів. Зокрема, партії вантажів розбиваються на маленькі, щоб якомога менше вантажів одночасно знаходилося в одному місці. Також ухвалено рішення, що на одній станції не може знаходитися відразу декілька поїздів із небезпечним вантажем.

За словами Д.ПОДТУРКІНА, зміни в Міжнародні правила перевезення небезпечних вантажів вносяться щорічно, й останні зміни були внесені саме напередодні аварії, тому чекати ще рік для внесення змін у правила - довго. «Єдиний варіант, мені здається, зібрати пул відправників і зробити тимчасове положення, спираючись тільки на відправників, тому що перелік компаній, які провозять небезпечні вантажі, досить малий», - вважає Д.ПОДТУРКІН.

За даними експерта, обсяги перевезень небезпечних вантажів в Україні по залізницях становлять близько 30 млн. тонн на рік, із них обсяги транзиту - більше половини. За словами Д.ПОДТУРКІНА, збільшення транзиту небезпечних вантажів із Азії до Європи пов`язане з винесенням шкідливих виробництв з Європи.

Він підкреслив, що якщо Україна «обрізатиме» цей вантажопотік, то світова конкуренція приведе до переорієнтації ринку на сусідні держави, й вітчизняна економіка втратить один із найефективніших напрямків свого розвитку.