У жовтні в Україні пройде загальнонаціональна рекламна кампанія з підвищення громадянської активності споживачів

13:20, 03 липня 2007
0 0

У жовтні в Україні проводитиметься загальнонаціональна рекламна кампанія з підвищення громадянської активності українських споживачів. Про це повідомила на прес-конференції в агентстві УНІАН керівник спільного проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні “Спільнота споживачів та громадянські об’єднання” Клавдія МАКСИМЕНКО. 

У жовтні в Україні проводитиметься загальнонаціональна рекламна кампанія з підвищення громадянської активності українських споживачів. Про це повідомила на прес-конференції в агентстві УНІАН керівник спільного проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні “Спільнота споживачів та громадянські об’єднання” Клавдія МАКСИМЕНКО.

За її словами, мета цієї кампанії - підвищити поінформованість громадян України про їхні споживчі права.

К.МАКСИМЕНКО також повідомила, що в квітні-травні було проведене загальнонаціональне опитування “Права споживачів та рівень поінформованості громадян України про те, як ними користуватися”, під час якого було опитано 1000 осіб з усіх регіонів України.

Керівник брендингової компанії “Слідопит”, яка проводила це опитування, Вадим ПУСТОТІН повідомив, що згідно з опитуванням, за покупки товарів повсякденного попиту відповідають, в основному, жінки. Так, 54% опитаних чоловіків сказали, що за це в сім’ї відповідає хтось інший, і лише 10% відповіли, що покупки роблять вони особисто. Згідно з результатами опитування, найбільш значущим фактором, за яким українські споживачі визначають якість продукції, є термін придатності (70%), а також ціна (50%) і власний досвід використання марки/товару (46%). При цьому, лише 5% респондентів називають фактори, пов’язані з інформацією про товари, отриману зі ЗМІ, реклами, від виробника.

46% опитаних вважають, що в них, в цілому, достатньо інформації про якість товару, а 54% вважають, що такої інформації недостатньо. Згідно з даними опитування, найчастіше з неякісними товарами українські споживачі зіштовхуються при придбанні продуктів харчування (53% респондентів), взуття (28%) і одягу (19%).

В.ПУСТОТІН зазначив, що більшість людей при покупці неякісного товару займають пасивну позицію, тобто вони не роблять нічого для того, щоб повернути гроші чи замінити товар на якісний (54% завжди або час від часу займають таку позицію). І лише 20% займають активну позицію аж до вирішення проблеми на рівні директора магазину і товариства захисту прав споживачів.

Керівник брендингової компанії “Слідопит” підкреслив, що активна позицію в ситуації з покупкою неякісних товарів більше виражена у жінок, ніж у чоловіків, і найбільш виражена у споживачів віком 30-39 років. Згідно з даними опитування, бар’єром для того, щоб люди займали активну позицію у разі покупки неякісного товару, є переконаність 49% респондентів в тому, що це пов’язано зі скандалом, одержанням негативних емоцій. Водночас 36% респондентів вважають, що в нашій країні неможливо ефективно захистити свої споживчі права і що продавці завжди роблять перепони для того, щоб не повертати гроші.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter