Європейський союз і Програма розвитку ООН відкрили в Україні портал із захисту прав споживачів (www.Consumerinfo.org.ua) в рамках спільного проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання”.

Про це повідомила керівник проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання» Клавдія МАКСИМЕНКО на прес-конференції в УНІАН.

За її словами, в проект, який здійснюватиметься до кінця наступного року, Єврокомісія вклала 3 млн. євро. Впродовж цього терміну фінансуватиметься і сайт, підтримка якого обходиться в 400 дол. на рік.

Відео дня

Як відзначила К.МАКСИМЕНКО, впродовж місяця керівництво проекту визначиться з українськими громадськими організаціями у сфері захисту прав споживачів, які займатимуться підтримкою порталу після завершення проекту.

За словами першого радника і керівника управління програм технічної допомоги в Україні представництва Європейської комісії в Україні Елен КРЕЙ, портал покликаний сприяти розширенню доступу громадян до інформації про безпеку і результати незалежного тестування товарів і послуг, а також про права споживачів і механізми їх захисту. За її словами, сайт має полегшити впровадження в Україні системи незалежного тестування товарів на основі європейських методик, що важливе, враховуючи прагнення України вступити до Світової організації торгівлі.

Як повідомила К.МАКСИМЕНКО, портал містить такі рубрики: «Споживчі новини» (інформація із ЗМІ), «Маєш знати» (інформація про товар до купівлі, опис маркування товарів), «Незалежне тестування» (результати тестування продуктів харчування, побутової техніки, автомобілів тощо європейськими та українськими організаціями, а також інформація про небезпечні товари і послуги від європейської інформаційної системи RAPEX).

На сайті можна ознайомитися з державними органами, громадськими українськими і європейськими організаціями, що працюють у сфері захисту прав споживачів, і обмінятися думками про продукти і послуги на форумі. Також портал надає можливість здійснювати пошук інформації про товар, що цікавить, за штрих-кодом. Інформація на веб-сторінці обновлятиметься щотижня.

За словами керівника проекту, аналіз українського веб-простору показав, що в Інтернеті можна знайти більше 20 тис. сторінок виробників продукції, більше 30 тис. корпоративних сайтів і всього 10 порталів споживацьких організацій.

К.МАКСИМЕНКО також відзначила, що проектом передбачене створення WAP-версії порталу, яка надасть можливість за допомогою мобільного телефону шукати інформацію про товар за штрих-кодом.

Серед можливостей порталу – відправка електронної скарги до державних органів із захисту прав споживачів. Проте, за словами заступника директора Департаменту з питань споживчої політики і захисту прав споживачів Держспоживстандарту України Сергія ЛИТВИНЕНКА, «скарги через Інтернет незаконні», державні органи не готові приймати таке звернення, оскільки електронні скарги можуть бути використані для ведення антиконкурентної боротьби.