Що відбувається навколо Одеського морського торгового порту

10:59, 06 червня 2007
0 0

Останнім часом  засоби масової інформації буквально рясніють повідомленнями про конфлікт між Міністерством транспорту і зв‘язку України та трудовим колективом Одеського морського торгового порту.

Високе відомство, як правило вустами міністра М. Рудьковського, котрий спирається на результати перевірки стратегічного об‘єкту відомчим контрольно-ревізійним управлінням, звинувачує державне підприємство в господарсько-фінансових порушеннях, що призвели до значних бюджетних втрат, а його менеджмент – в перевищенні службових обов‘язків. Лунають категоричні висновки: всі угоди про спільну діяльність портовиків з інвесторами в односторонньому (!) порядку скасувати, керівника М. Павлюка – з посади звільнити (така спроба вже здійснювалась), порушити низку кримінальних справ. Звучать і цифри, які буцімто “пришвартувалися” не до державної скарбниці – від декількох мільйонів до декількох десятків мільйонів гривень.

Левову частку звинувачень колектив морського торгового порту відкидає. І дружно виходить на вулиці міста, аби захистити робітничу  гідність та право М. Павлюка і в подальшому стояти біля штурвалу підприємства.

Їх підтримують спеціалісти не заангажованого Південного експертного науково-дослідного інституту, котрі стверджують: більшість “бліх”, що їх наловила міністерська комісія, – наслідок її власної некомпетентності. Відповідний офіційний папір вже надіслано в Генеральну прокуратуру України, яка, реагуючи на відповідне звернення Мінтрансзв‘язку, має розібратися із “зловживаннями”.

Конфлікт здасться ще заплутанішим, якщо врахувати бодай наступні факти. За офіційними статистичними даними, ОМТП в минулому році виконав плани з більшості основних фінансово-господарських показників. Зокрема, переробка вантажів зросла на 4,3%,  а чистий прибуток досяг майже 130 млн. грн. Не знижуються темпи і в поточному році: за перший квартал в порівнняні з відповідним періодом 2006-го, загальна переробка вантажів зросла на 25,3%, а наливних – взагалі на 41,6%.

Восени минулого року Одеська обласна державна адміністрація оптимістично рапортувала про “зростання у порівнянні з аналогічним періодом… об‘єму перевалки російської нафти ОМТП в 3,4 рази (!)”. Понад те, солідна російська газета “КоммерсантЪ” в середині квітня уже поточного року ваговито констатувала: “керівництво Одеського морського торгового порту знайшло новий спосіб збільшити потужності з обробки контейнерів шляхом будівництва на своїй території недорогого вузькоспеціалізованого сучасного терміналу”. У свою чергу, представник Світового банку Мішель Аудіжью, високо оцінюючи роботу портовиків зі стівідорними компаніями,  виголосив взагалі сенсаційну для нашої країни новину: шанована організація, яку він представляє, готова надати одеситам кредит на максимально пільгових умовах.

Виважену позицію у конфлікті, відверто інспірованому чиновниками, зайняв прем‘єр-міністр України В. Янукович, який, відповідаючи на запитання журналістів під час березневого візиту до Одеси, заявив: “Якщо керівник порту поруч, і міністр – теж, я вважаю, конфлікт вичерпаним. Хоч по роботі порту є дискусійні питання”.

Залишається лише дивуватися: чому державне міністерство вирішення “дискусійних питань” з державним підприємством вирішило перенести в Генеральну прокуратуру і Міністерство внутрішніх справ?!

Як подібний юридичний нігілізм вплине на іноземних інвесторів – приміром, на бажання того ж Світового банку підтримати “українського вітчизняного виробника” дешевим кредитом чи на “Російські залізниці”, які проявили неабияку зацікавленість до будівництва вищезгаданого контейнерного терміналу. Особливо, якщо врахувати, що керівництво Міністерства транспорту і зв‘язку – а разом з тим і правила гри! - у нас змінюється чи не щороку.

Мабуть, дещо стане зрозумілим, коли спробувати знайти відповідь на одне-єдине, на перший погляд, абсолютно “нейтральне” запитання: ХТО прийде на зміну нинішнім інвесторам і партнерам ОМТП, яких міністр прагне будь що позбавити законного (всі без виключення угоди про спільну діяльність, починаючи з 2003 р., обов‘язково узгоджувалися в Мінтрансзв‘язку!) права на ефективну економічну діяльність?

Чиї це будуть структури?!

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter