30 травня 2007 у прес-центрі УНІАН відбувається прес-конференція “СКІЛЬКИ КОШТУВАЛИ АКЦІЇ ПРОТЕСТУ ПРОУРЯДОВОЇ КОАЛІЦІЇ?”, на якій представлено підрахунок вартості масових заходів протесту та можливі витрати у разі “силового протистояння”. Під час конференції було порівняно фінансові витрати на “помаранчеву революцію” (2004) та “біло-синій майдан” (2007), деталі обчислення, статті витрат та методологію обчислення коштів. 

Учасники: Сергій Таран, директор Міжнародного інституту демократій Володимир Цибулько, політичний експерт 

Фахівці Міжнародного інституту демократій (Україна) провели підрахунки прямих витрат на заходи протесту на підтримку проурядової коаліції, які тривали від 2 квітня, - часу оголошення Указу Президента про дострокові вибори, - до 27 травня, - часу укладенню політичної угоди щодо дати дочасних виборів.

Відео дня

 Основні висновки:

· Згідно з даними експертного аналізу, сума всіх витрат на акції масового протесту складає від 55.055.000 до 73.810.000 у. о.  Загальна присутність громадян України у акціях протесту складає від 500.500 до 671.000 людино/днів. (це не є загальною кількістю громадян, які виступили на пдітримку коаліції, бо одні і ті самі громадяни могли брати участь у акціях кілька днів поспіль). Деталі: ДОДАТОК 1.

· У середньому, на вулицях столиці щодня перебуло від 9.000 до 12.000 громадян, які активно підтримували дії коаліції. Доба перебування учасника протесту у Києві, у середньому, коштувала 110 у.о (або 550 гр). 

· Основні статті витрат на одного учасника впродовж однієї доби:

Проїзд одного учасника Від 20 до 60 гр

Денний гонорара учасника Від 80 до 100 гр.

Денний гонорар екіпірованого учасника (мегафон, дудка, плакат) Від 100 до 120 гр

Нічний гонорар одного учасника Від 150 до 200 гр

Гонорар бригадира (десятник) 10 гр за людину

Харчування одного учасника Від 15 до 60 гр

“Чорнові” бригадири (графіті-групи) Від 200 гр

Безпека, супровід (приватні або міліцейські структури)   500 гр –рейс на людину

· Крім того, витрати на проведення акцій склали:

- Оренда сцени (Майдан Незалежності, Верховна Рада)

- Виступ артистів

- Обладнання наметових містечок (намети, “каремати”, спальні мішки)

- Наочна агітація (плакати, прапори, роздаткові матеріали)

Порівняння акцій масового протесту 2004 та 2007 року

 “помаранчева революція” (2004) “біло-синій майдан”(2007)

Кошти Якби прихильники помаранчевої революції використовували методи мобілізації, які застосовувала на той час влада, то їм би довелось сплатити  1 647 617 610 у.о. Це можна вважати умовною вартістю помаранчевої революції.  від 55.055.000 до 73.810.000 у. о – лише прямі, реальні витрати

Основні статті прямих витрат · Обладнання наметових містечок · Гонорари учасникам акцій масового протесту

Спонсори Кошти, умовно “витрачені” на помаранчеву революцію, можна розподілити на дві категорії – кошти вкладені у вигляді індивідуальної діяльності громадян України та іноземними ЗМІ (від 808 406 150 до 1 644 676 110) та кошти, вкладені організаціями (від 1 826 500 до 2 941 000). Звідси, очевидно, що „кошти” вкладені громадянами є на порядок більшими від коштів, вкладених організаціями. Це дає підстави робити висновок, що головним спонсором помаранчевої революції є:· Громадяни України· Міжнародні ЗМІ. Міжнародні медіа та громадяни цього разу не були спонсорами “революції”, лише партії взяли часть у фінансуванні. Таким чином, основними спонсорами були:· Політичні партії проурядової коаліції · Бізнес, близький до цих політичних партій

Висновок порівняльного аналізу: акції 2004 та 2007 року були різними явищами. Якщо у 2004 році йшлося про зміну політичної системи, то у 2007 році – йдеться про міжпартійну боротьбу

Тенденції у проведенні політичних акцій

· Прагматизація: політичні акції стають платними, навіть для “ідейних” учасників.

· Тінізація: фінансування політики відбувається за тіньовими схемами (“в конвертах”) на всіх рівнях.  

· Пацифікація: в політичних акціях беруть участь громадяни, які не мають мотиву на насильницькі дії, які загрожують їхній особистій безпеці.

Методологія:

1) Моніторинг (кількість учасників):

Моніторинг ЗМІ

Моніторинг повідомлень партій, які входять до проурядової коаліції

Моніторинг повідомлень МВС

2) Інтерв”ю/опитування (вартість послуг):

Учасників акцій протесту

Організаторів (менеджери середнього рівня)

3) Розслідування (вартість послуг):

“Участь” у акціях (Вінниця, Харків, Запоріжжя)

4) Обчислення найбільших акції (“шахматка”) (кількість учасників)

Довідки: Сергій Таран, 8-067-5058730