«Косметика українського виробництва: якість продукції, тенденції та перспективи розвитку ринку»

11:11, 24 квітня 2007
74 0

В заході  прийняли участь:

· Валентин Безрукий, директор Центру незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ»

· Ірина Букур, Президент Торгівельно-виробничого об’єднання «Імідж»

· Валерій  Попович,  доцент кафедри аптечної промислової технології ліків  НМУ ім. А.А.Богомольця

· Юлія Гагаріна, технолог – розробник фармацевтичної  фабрики ЗАТ «Ельфа»

      Сучасна ситуація на українському ринку косметики відкриває хороші перспективи розвитку вітчизняного виробництва косметики. Сьогодні доступна ціна є далеко не єдиною конкурентною перевагою української косметики. Сильною стороною вітчизняних косметичних продуктів є - натуральність (виробництво із натуральної екологічно чистої сировини, з додаванням різноманітних компонентів природного походження – ефірних масел, трав і  т. ін.  ). За рахунок  натурального складу, оригінальних рецептур та сучасних технологій виробництва, українська косметика є ефективною,  у зв’язку з чим набуває все більшої популярності серед споживачів.

       Так, за результатами незалежного тестування гелів-скрабів для душу, проведеного НІЦ НСЕ «ТЕСТ» у квітні цього року, продукція українського виробника ТВО «Імідж» (ТМ «Імідж Лабораторія») продемонструвала високі споживчі якості і отримала оцінку «Відмінно».

       В тестуванні брали участь 8 торгових марок (Імідж Лабораторія, Angelic, Avon, Dove, Fruttini, Nivea, Palmolive, Under Twenty). Під час практичних випробувань кожний гель оцінювався за такими параметрами: запах, відчуття при нанесенні, утворення піни, змивання і відчуття на шкірі після змивання. Пробанти-волонтери оцінювали продукція, шляхом «сліпого» методу.

        Результати тестування свідчать про те, що косметика українського виробництва може достойно конкурувати із зарубіжною. Розвиток української ТМ «Імідж Лабораторія » - яскраве свідчення цього. Після двох років роботи над створенням оригінальної рецептури продукції (спільно із НМУ ім. Богомольця), створення власної торгової марки, розбудови торгівельної мережі, торгівельно-виробниче об’єднання «Імідж» у  2006 р.  вивело на ринок більш ніж 35 найменувань лікувально-профілактичної та декоративної косметики. Всього лише за рік, у 2007 р., кількість найменувань продукції склала вже понад 40, а об’єм продажів – більше 3,5 млн. одиниць. Завдяки ефективній схемі продажу за допомогою регіональних представників, продукція реалізується на всій території України.

        Разом з тим, українські виробники косметики стикаються з цілим рядом проблем – від дуже дорогого «проникнення в роздрібні мережі» до відсутності державної підтримки. Наявність деяких негативних стереотипів щодо української косметики у споживачів, їх звичка купувати продукцію закордонного виробництва також пригальмовують розвиток вітчизняного виробництва косметики.

        Фахівці не мають жодних сумнівів в тому, що на косметику українського виробництва чекає велике майбутнє. Як заявила Ірина Букур, Президент Торгівельно-виробничого об’єднання «Імідж»: «Я цілковито впевнена у тому, що українська косметика протягом найближчих двох років отримає перевагу в уподобаннях наших співвітчизниць. Разом з фахівцями Національного медичного університету ім.А.А.Богомольця, ми створили продукцію, яка поєднує в собі європейські технології, чудовий український природний потенціал, та глибоке розуміння потреб наших співвітчизників. І вже зараз ми отримуємо прекрасні результати. Із 100% жінок, які придбали нашу продукцію, 80% стають нашими постійними клієнтками, з них 30% - це жінки, які раніше користувалися досить таки дорогою та розкрученою європейською косметикою.

        Є ще один секрет перемоги українських косметичних продуктів – наша шкіра генетично схильна сприймати лише ті рослини, які зросли на нашій землі, ті олії, воду – які беруть свій початок на території України і тому навіть аналогічна продукція, вироблена в іншій країні, не дасть шкірі, волоссю, тілу наших жінок тих результатів, які дають їм національні продукти»   

         Інформація про ринок. Об’єм українського ринку косметики та парфумерії складає 1,8 млрд. дол. США, темпи зростання в 2004/2005 рр. склали понад 18%. Згідно з прогнозами спеціалістів, до кінця 2007 р. об’єм ринку може становити понад 2,7 млрд. дол. США. За споживанням косметики, Україна є третім за розміром ринком Східної Європи. Темпи зростання косметичного ринку за останні роки дещо загальмувався у зв’язку з відносним насиченням та перерозподілом продукції між каналами продаж.

         Абсолютну більшість продукції, представленої на українському ринку, на сьогодні складає косметика закордонного виробництва – близько 92% загального об’єму продажу. Косметика українського виробництва, відповідно, займає 8% ринку. На ринку діє близько 80 українських виробників,  з яких виокремилась десять великих компаній.

        На косметичному ринку імпорт переважає над експортом, хоча динаміка збільшення експорту продукції зростає. В структурі продажу лідирують наступні товарні групи:  декоративна косметика, засоби для ванни та душу, засоби по догляду за шкірою, засоби по догляду за волоссям.. Недорога косметика складає більш ніж 60% ринку, косметика середнього цінового сегменту – близько 30%, дорога селективна косметика – близько 10% ринку. Найбільшу кількість нових косметичних засобів, які з’являються на ринку, вироблено на основі натуральних інгредієнтів – трав. За ними йдуть засоби, збагачені вітамінами та мінералами.

         На ринку спостерігається зростання продажу через такі канали як прямі продажі (на сьогодні через цей канал реалізується близько 20% продажу на ринку), аптеки (більше 18%),  та спеціалізовані мережі (більше 10%). Наприклад, за схемою прямого продажу на столичному косметичному ринку сьогодні працює до десяти компаній, які спеціалізуються на  прямих продажах, майже всі – закордонні, крім компанії «Імідж», яка працює на власних торгівельних марках: «Імідж лабораторія », «Центр медичних технологій ім. Л.Г.Москаленко », «Je T`aime». Об’єм  продажу косметики через речові ринки постійно знижується, а через супермаркети, універмаги і дискаунтери – несуттєво збільшується (на рівні біля 1% щороку).

           Таким чином, основними тенденціями розвитку українського косметичного ринку є :

         - посилення позицій українських виробників

         - збільшення кількості косметичних засобів на основі натуральних компонентів (передусім  трав)

         - подальше розширення асортименту продукції, поява нових торгівельних марок

         - збільшення реалізації через схему прямих продаж, аптек та спеціалізованих мереж магазинів

         - посилення конкуренції

         - збільшення експорту косметичної продукції

         

За додатковою інформацією звертайтеся:

тел./факс.:  594-28-95, 594-28-91  чи e-mail: info@publicity-creating.ua

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter