Асоціація зовнішньої реклами України наполягатиме на внесенні своїх зауважень до правил розміщення зовнішньої реклами, розроблені робочою групою, створеною при Київській міській державній адміністрації.

Про це заявив сьогодні на прес-конференції в УНІАН виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами Роман ПАЛАМАРЧУК.

За його словами, останні чотири роки в Києві ринок зовнішньої реклами функціонував без документів, які чітко і прозоро регламентували б його діяльність. Зараз очікується затвердження Порядку розміщення об`єктів зовнішньої реклами в місті, але, як наголосив Р.ПАЛАМАРЧУК, від того, як вони будуть виписані сьогодні, залежить подальший розвиток ринку зовнішньої реклами не лише в Києві, а й в Україні, оскільки в столиці сконцентровано близько чверті рекламних площин.

Відео дня

Представник адвокатської компанії, яка представляє інтереси Асоціації та інших операторів галузі, Павло КЛІНДУХОВ нагадав, що Правила розміщення зовнішньої реклами згідно з постановою Кабінету Міністрів набрали чинності з 2004 р. На органи місцевого самоврядування було покладено обов`язок у місячний термін привести нормативні акти у відповідність з новими правилами.

Тим часом, відзначив юрист, на території Києва до сьогодні діють правила, які не приведені у відповідність з постановою Кабміну.

Водночас, КМДА торік розпочала розробку проекту розміщення зовнішньої реклами в столиці. З боку Держкомпредставництва, Асоціації і операторів ринку зовнішньої реклами робочій групі було передано пропозиції і зміни на 50 сторінках.

Більша частина цих розбіжностей була врахована, але залишилися неврахованими, за словами адвоката, два важливі моменти. Більше того, наголосив П.КЛІНДУХОВ, робоча група не хоче йти на компроміс і переговори з приводу внесення цих змін.

Як пояснив П.КЛІНДУХОВ, одна із змін стосується комісії, введеної в схему отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, функції і повноваження якої суперечать чинному законодавству, і існування такої комісії також не передбачене законодавчим актом. Інший момент пов`язаний з розпорядженням про затвердження даного Порядку, яке передбачає обов`язковість переукладення всіма розповсюджувачами зовнішньої реклами договорів з КП «Київреклама».

«Даний пункт цього розпорядження грубо суперечить нормам чинного законодавства, оскільки розірвання договорів у нас можливе винятково за згодою сторін і в судовому порядку. Зобов`язати будь-кого переукладати договори органи місцевого самоврядування не мають права», - відзначив адвокат.

На думку керівника Київського представництва Держкомпідприємництва Віталія АПОСТОЛОВА, позиція міської влади щодо необхідності перепідписання договорів є нічим іншим, як «спробою переділу ринку». Крім того, В.АПОСТОЛОВ вважає, що робота комісії «спрямована, в першу чергу, на встановлення і реалізацію механізму, який дасть змогу особам, залученим до розгляду заявок розповсюджувачів реклами, керуватися суб`єктивними чинниками і ухвалювати свавільні рішення, і, отже - на розширення корупції і зловживань у сфері дозвільної системи”.

Р.ПАЛАМАРЧУК також відзначив, що ринок зовнішньої реклами вже рік перебуває в стадії реформування, і вже більш як півроку не видаються дозволи на встановлення рекламних конструкцій. При цьому, за його інформацією, в місті все ж з`являються нові рекламні щити, можливо, встановлені «своїми» операторами. Такі факти не вселяють операторам зовнішньої реклами довіри до чиновників, які нещодавно прийшли працювати в новостворене Головне управління КДМА з питань реклами, частина яких вже була на керівних посадах у рекламних компаніях.

За словами Р.ПАЛАМАРЧУКА, київська влада не вважає за потрібне залучати органи держконтролю, людей, які брали участь у написанні типових правил, затверджених Кабміном, а також представників інших держорганів процесу видачі дозволів, а також до інших процедурних моментів, «тим самим, закриваючи повністю всі фінансові потоки, в т.ч. на собі».

За інформацією виконавчого директора Асоціації, вона працює на ринку з 1998 р. і об`єднує 21 компанію. Зараз Асоціація представляє більш як 2/3 ринку зовнішньої реклами Києва.