Чи будуть українські товари конкурентними на внутрішньому ринку зі вступом України до СОТ. Для чого потрібні стандарти серії ISO?

10:33, 19 березня 2007
Останні події
0 0

Фактично основним критерієм, за яким у світі оцінюють готовність України до вступу у СОТ є здатність її виробників, а відтак і продукції, яку вони випускають, конкурувати на світовому ринку.  Членство у СОТ – це різке посилення конкуренції. Тож треба буде вміти виживати в жорстких економічних умовах, у яких нині працює більша частина світу. 

Чимало вітчизняних компаній тільки починають замислюватися над тим, що робитимуть зі вступом України до СОТ. У багатьох виробників це питання виникло з початком роботи на зовнішніх ринках. Бо для підписання контрактів із західними партнерами, як виявилось, потрібні відповідні системи якості. Західні компанії одним з перших цікавляться за якими стандартами працюють потенційні партнери. Якщо не має відповідного сертифікату серії ISO, укладання угоди стає малоймовірною перспективою. 

Досвід багатьох українських підприємств доводить, що запровадження принципів ISO вже на нинішньому етапі інтеграції української економіки у світову значно полегшує налагодження ділових стосунків з закордонними компаніями. Зрештою, організація роботи на підприємстві на основі міжнародних норм ISO, а також надання відповідного сертифікату є на сьогодні майже єдиною мірою довіри, визнаною у світі. 

Важливий момент - зі вступом України до СОТ, вітчизняним підприємствам доведеться вступити у ще жорсткішу конкуренцію з іноземними виробниками на власному ж - внутрішньому ринку. Підприємствам, особливо малого та середнього бізнесу, треба буде добре попрацювати, щоб зберегти своє місце «під сонцем». Бо вже сьогодні багатьом виробникам довелось зіткнутись у боротьбі за споживача з технологічно більш підготовленими західними та східними гравцями. А тому нині саме час подбати про переведення своєї роботи на ті ж стандарти якості, які визнані у країнах-учасниках СОТ.

Що цікаво, за останніх кілька років запровадження стандартів ISO стало не лише важливим кроком у конкурентній боротьбі, а й своєрідною модою. Тепер це не лише ознака впливовості компанії, а й незамінний атрибут престижу. Зрештою, межа між тими, хто працює за стандартами та рештою вже вималювалась.

Учасники прес-конференції:

- Андрій Нелєпов, директор департаменту технічного регулювання, стандартизації та метрології Держспоживстандарту України

- Валерій Михайлов, директор департаменту стратегічного планування та міжнародного співробітництва Держспоживстандарту України

- Олег Македонський, головний технолог ВАТ «АЗМОЛ»

- Володимир Сергєєв, заступник начальника Центру оцінки та підтвердження відповідності систем управління

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter