Представники рекламної галузі вважають, що Національна експертна комісію з питань захисту суспільної моралі запроваджує цензуру.

Про це представники рекламної галузі заявили сьогодні під час прес-конференції в УНІАН.

Зокрема, директор зі стратегічного планування “ADV-DVA”, автор стратегії “A jour” Марина МОРОЗОВА повідомила, що представники комісії звернулися до них з проханням надати зразки рекламної продукції, яка, зокрема, розміщувалась і в метро. За її словами, від комісії був отриманий експертний висновок, де зазначалося, що “реклама жіночої білизни фірми “A jour” є продукцією еротичного характеру“ і дозволена для розповсюдження в Україні з урахуванням обмежень, передбачених законодавством. Разом із тим, М.МОРОЗОВА процитувала одну із обмежувальних норм Закону “Про захист суспільної моралі”, де йдеться про те, що “продукція сексуального чи еротичного характеру може розповсюджуватися лише за умови герметичної упаковки , спеціального маркування і наявності повідомлення “продукція сексуального характеру, продаж неповнолітнім заборонено”.

Відео дня

У свою чергу, президент “Всеукраїнської рекламної коаліції” Ірина КУЗНЄЦОВА заявила, що вважає висновки комісії щодо рекламної продукції торгової марки “A jour” проявом цензури. За її словами, люди, які входять до складу комісії і приймали дане рішення, “скоріш за все, залишились у тих часах, коли у нас відповідно до ГОСТів були, наприклад, кальсони чоловічі байкові чи рейтузи жіночі з начосом”. Вона зазначила, що невідомо, хто входить до даної комісії і яким чином там приймаються рішення.

Виконавчий директор “Всеукраїнської рекламної коаліції” Максим ЛАЗЕБНИК, вважаючи, що реклама повинна бути “моральною і пристойною”, водночас ставить під сумнів легітимність прийняття рішень комісією. За його словам, ряд добре знайомих йому людей входять до цієї комісії, але їх ніхто не запрошує на її засідання. Він не виключає можливості, що такі рішення можуть прийматися апаратом комісії, що є порушенням законодавства.

Адвокат адвокатського об’єднання “Адвокатська фірма “Паритет” Борис ДАНЕВИЧ висловив думку, що багато проблем виникає у зв’язку з тим, що норми Закону “Про захист суспільної моралі” є “недостатньо чіткими і конкретними”, що суттєво ускладнює їх застосування і відкриває широкі можливості для неоднакового тлумачення. За його словами, “в даній ситуації можна було б говорити, - але комісія чомусь таке питання не ставить, - про те, де може розміщуватись, зокрема, реклама жіночої білизни фірми “A jour”. На думку адвоката, позиція комісії щодо того, що така рекламна продукція є “продукцією еротичного характеру”, перекреслюється самими їхніми критеріями, які визначають що таке еротична продукція.

М.МОРОЗОВА також повідомила, що вони намагалися запросити представників Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі на прес-конференцію, але там відмовились, не повідомивши причин відмови.