Як українському товаровиробнику відстояти свою репутацію на російському ринку і протистояти інформаційним атакам

13:54, 25 січня 2007
Останні події
1 0

14 листопада 2006 року на російському Інтернет-сайті інформаційного агентства «REGNUM» (адреса сайту - http://www.regnum.ru/news/738973.html) у статті за назвою «У Держдумі обговорили держмонополію на спирт за участю Геннадія Онищенка» була розміщена інформація про невідповідність зазначеного походження вина його фактичному походження, а саме:

« По словам главного санитарного врача России, несколько партий украинского вина заподозрили в молдавском происхождении и собираются изъять: а именно, Роспотребнадзор планирует снимать партии вина, произведенного в Закарпатской области Украины»

Слідом за цим подібна інформація одержала поширення ще у низці російських, а потім і українських ЗМІ. Зокрема цитувалися також слова пана Онищенка про те, що в закарпатському місті Берегово взагалі знаходиться ледве не центр винного фальсифікату. Обвинувачення переважно полягали у тому, що у виробництві закарпатських вин нібито використовуються молдавські виноматеріали, заборонені до ввозу й реалізації на території Росії. Вся ця інформація викликала у відомих закарпатських виноробів шок.

СП «Айсберг» ЛТД (торгівельна марка «Чизай»), один з найбільших вітчизняних виробників вина, чиє підприємство також розташоване у Берегово, вирішив діяти негайно, оскільки слідом за поширеною неправдивою інформацією ексклюзивний дистриб`ютор у Росії відразу ж відмовився від подальшої реалізації продукції компанії.

Незважаючи на те, що в м. Берегове перебуває виробництво не тільки компанії - СП «Айсберг» ЛТД (торгівельна марка «Чизай») - але оскільки російською стороною обвинувачення висувалися стосовно всього міста й регіону, компанія фактично змушена була діяти т.ч. і в інтересах усіх українських виноробів, щоб не допустити подальшого розвитку ситуації, подібної тій, що позначилося у свій час величезними збитками на українській м`ясо-молочної галузі.

Будучи абсолютно впевненими у якості власних вин, 20 листопада 2006 р. СП «Айсберг» ЛТД направила лист Геннадію Онищенку, керівникові федеральної служби у сфері захисту прав споживачів і благополуччя людини при міністерстві охорони здоров`я й розвитку Російської Федерації,  виразивши нерозуміння його позиції стосовно українських вин.

Компанія виступила із пропозицією у будь-який час прийняти представників Російських служб для проведення всіх необхідних заходів, які дозволять одержати російський сертифікат якості на продукцію СП «Айсберг» ЛТД, і тим самим раз і назавжди поставити крапку в питанні якості українського вина».

Тут також слід відзначити надзвичайно якісну роботу Мінагрополітики України. Оперативно провівши низку переговорів на міжурядовому рівні Мінагрополітики України вдалося розрядити ситуацію й домовитися про проведення перевірок  якості українських вин з метою недопущення випадків реекспорту й поставок недоброякісної винної продукції, підриву авторитету вітчизняного виноробства на російському ринку.

27 листопада 2006 р. згідно наказу №706 Мінагрополітики України була створена робоча група для перевірки якості й походження сировини, що використовується для виробництва вин та технологічні процеси на СП «Айсберг» ЛТД

До складу комісії увійшли головний винороб Мінагрополітики України - Ченуша Сергій Андрійович, директор асоціації “Виноградарів і виноробів України” - Пономарьов В`ячеслав Миколайович, заступник директора Центральної лабораторії виноробної промисловості - Мацко Валентина Яківна.

11-13 грудня 2006 року вищезгадана комісія проводила перевірку СП “Айсберг” ЛТД. Результатом перевірки став висновок, що на СП «Айсберг» ЛТД реекспортом молдавських вин не займалися, що воно є компанією з високим рівнем виробництва, технічно оснащеною найновішим устаткуванням, висококласними фахівцями, використовує для виробництва вин якісну сировину й матеріали.

Висновки комісії були надіслані російській стороні, котра, як зараз стало відомо, залишилася ними задоволена й вирішила не здійснювати додаткової перевірки.

Все це говорить про те, що у зазначених подіях не було політичного підґрунтя (яке схильні вбачати у проблемі заборони для ввозу в Росію грузинських і молдавських вин), а була проведена цілеспрямована інформаційна атака збоку невідомого  виробника, якому українська продукція на російському ринку надзвичайно «заважає».

Таким чином, завдяки оперативним і скоординованим діям Мінагрополітики України й СП «Айсберг» ЛТД (торгівельна марка «Чизай») вдалося у найкоротший термін запобігти подіям, що могли призвести до цілком руйнівних наслідків для всіх провідних виноробних підприємств України, чиї фінансові втрати від припинення поставок продукції до Росії були б непоправними.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter