86% коштів при держзакупівлях з початку року були використані з порушенням законодавства - Тендерна палата

12:52, 30 листопада 2006
Останні події
2 0

Тендерна палата за результатами 454 висновків, наданих 370 розпорядниками державними коштами, виявила порушення законодавства при використанні державних коштів при закупівлях на суму 2,351 млрд. грн., що становить 86,1% від загальної суми досліджених закупівель (2,729 млрд. грн.). 

Тендерна палата за результатами 454 висновків, наданих 370 розпорядниками державними коштами, виявила порушення законодавства при використанні державних коштів при закупівлях на суму 2,351 млрд. грн., що становить 86,1% від загальної суми досліджених закупівель (2,729 млрд. грн.).

Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив голова правління Тендерної палати України Микола ТОВСТАНОВСЬКИЙ.

За його словами, ці висновки зроблені за 9 місяців ц.р. в ході перевірки тендерів, які за будь-чиїмсь запитом вивчала ТПУ. Як правило, в Тендерну палату з такими запитами звертаються правоохоронні органи, прокуратура, громадські організації і навіть пересічні громадяни, повідомив він.

М.ТОВСТАНОВСЬКИЙ повідомив, що в цілому за дев`ять місяців року в ході держзакупівель було освоєно більш як 56 млрд. грн. державних коштів.

Він зазначив, що у сфері держзакупівель України вже склалися системні, такі що часто повторюються, порушення.

Як відзначила на прес-конференції віце-президент ТПУ Людмила КРАВЧЕНКО, порівняно з 2005 р. є поліпшення, оскільки тоді 100% держзакупівель, перевірених Тендерною палатою, були проведені з порушеннями законодавства.

За її даними, основним порушенням при проведенні тендерів є волаюча невідповідність середньоринкової ціни тим цінам, які пропонують учасники тендеру. “Як правило, ціни на тендері завищені. При цьому часто замовник або не цікавиться цінами на ринку, або існує змова з учасником тендеру”, - повідомила Л.КРАВЧЕНКО.

Крім того, часто монополісти на ринку для забезпечення своєї перемоги в тендері створюють фіктивні фірми з тим, щоб вони також брали участь в тендері.

Ще одним недоліком держзакупівель є непрозорість учасників ринку, відмова їх від відвертості і розміщення всієї необхідної інформації офіційно, повідомила Л.КРАВЧЕНКО.

Він зазначила, що за січень-вересень ц.р. узагальнені звіти про проведення тендерів до Держкомстату не надали п`ять областей України (Закарпатська, Київська, Миколаївська, Тернопільська і Чернівецька) і АР Крим. «Це говорить про те, що, напевно, цим розпорядникам державних коштів є що приховувати», - сказала вона.

Як наголошувалося на прес-конференції, висновки ТПУ (узагальнені за 9 місяців в одній книзі) носять рекомендаційний характер. Вони будуть надані не тільки журналістам, але і народним депутатам і всім зацікавленим особам.

Довідка УНІАН. Закон «Про внесення змін до Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» та інших законодавчих актів України» Верховна Рада ухвалила 15 грудня 2005 року. Цим законом, зокрема, запроваджується принцип громадського контролю за держзакупівлями, уточнюються окремі процедурні питання, що стосуються порядку розкриття тендерних пропозицій.

У січні 2006 року Президент України ветував цей закон. 21 лютого Верховна Рада подолала вето на цей Закон.

10 березня В.ЮЩЕНКО його підписав.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter