15.11.2006 озброєні «боєвики», в камуфляжному одязі, в масках з застосуванням, сльозогінного чи іншої задушливої дії газу, озброєні кийками, кувалдами, крупногабаритними кусачками, вогнепальними пістолетами, на чолі яких були колишні працівники АТЗТ «Київсоюзшляхпроект»: Тюленєв І.Є., Македон А.М. та Дідіченко Є.П., напали на адміністративне приміщення товариства за адресою: м. Київ, вул. Кудрявська, 3/5, дезорганізували роботу підприємства, виганяли в робочий час всіх діючих працівників з будинку на вулицю з робочих місць за допомогою газу, самі були в респіраторах та протигазах та труїли людей, вибивали принесеними з собою кувалдами кусачками великих розмірів двері та замки в кабінетах, майно інституту знищували  та розкрадали, поки оперативно не приїхали в стислі терміни співробітники міліції Шевченківського РУ ГУ МВС України м. Києві на чолі з начальником полковником міліції Мірошниченком П.Т. та не зупинили протизаконні злочинні дії і не відправили нападників до міліції після документування їх злочинних дій на місці пригоди.

По даному факту 15.11.2006 порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ст. 341 Кримінального кодексу України, тобто захоплення державних або громадських будівель чи споруд і ведеться розслідування органами міліції Шевченківського районного управління міліції міста Києва. Це вже друга кримінальна справа, яка розслідується проти вищезазначених колишніх працівників інституту, порушеної за ознаками злочину, передбаченого ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, тобто за фактом зловживання службовим становищем службовими особами АТЗТ “Київсоюзшляхпроект”. Розслідування кримінальної справи  проводить прокуратура Шевченківського району м. Києва.

Зауважимо, що перші спроби «недружнього» поглинання АТЗТ “Київсоюзшляхпроект” сталися в 2000 році, коли компанія "Столиця - цінні папери" почала скуповувати акції інституту з метою заволодіння будинком Інституту по вул. Кудрявській 3/5. Для того щоб зберегти інститут, акціонери, за порадою фахівців юридичної фірми, створили ТОВ "Київсоюзшляхпроект" і ТОВ "Шляхмістпроект", передавши свої акції в статутний фонд цих юридичних осіб, чим заблокували скупку акції проектної інституції третіми особами. Відтак "Столиця - цінні папери" припинила скупку акцій та продала їх ДП "Гріндель Україна". Нові власники, маючи солідний пакет акцій, ввели своїх представників в правління й наглядацьку раду підприємства. Одночасно вони запропонували - і були в цьому підтримані колективом!, - щоб всі роботи велися підприємством відкрито і прозоро.

Відео дня

Однак у серпні 2004 р. деякі акціонери пішли з підприємства, пославшись на те, що їх не влаштовують запропоновані новими акціонерами методи керування підприємством, а у лютому 2006 року вони вирішили продати свої акції. Очевидно, уже після цього вони почали підготовку до рейдерської атаки, заваливши підприємство судовими позовами: про порушення прав акціонерів, про нелигітимність зборів, про те, що акції підприємства скуповують. Але насправді більшість заявлених проблем – є надуманими, тому що   зміна власників відбулася в рамках чинного законодавства.

На даний момент Інститут має відоме та загальновизнане ім’я якісного, добропорядного з високою діловою репутацією та компетенцією замовника та виконавця у сфері мостобудування та шляхового господарства в Україні та за її межами.  І при цьому, зауважимо, провідні спеціалісти галузі залишилися працювати в Інституті. Інститут виконує ряд урядових замовлень у сфері проектування мостових переходів через ріку Дніпро та шляхових сполучень в розгалуженому дорожньо-шляховому господарстві України та Російської Федерації. З них найбільші – двоярусний дворівневий Подольсько-Воскресенський автомобільно-залізничний мостовий перехід через р. Дніпро в м. Києві та вантовий мостовий перехід через р. Дніпро в м. Запоріжжя, які перебувають в стадії будівництва та інші.

Через спробу захоплення компанії провідні спеціалісти інституту більше зайняті боротьбою за права підприємства та за свої власні. Натомість виконанню договірних зобов`язань по поточних об`єктах, проектуванню та реалізації нових проектів приділяється менше уваги. Нестабільна робота унікального на пострадянському просторі підприємства заважає щоденній наполегливій праці колективу з підтримання шляхового і мостового господарства країни і, зокрема, столиці у безпечному стані, і, як наслідок, тягне за собою відтік професійних кадрів, відкладення переговорів з потенційними партнерами тощо.

Безперечно, така прикра історія, яка сталася з АТЗТ «Київсоюзшляхпроект» підриває імідж України як правової держави. Нажаль, внаслідок рейдерської атаки нагальні для країни питання, як будівництво та ремонт мостів, можуть залишитися нереалізованими, а всесвітньо відомий інститут, що працює близько 75 років, може призупинити свою роботу лише через "види" на солідний будинок у центрі міста. Відтак, існування АТЗТ "Київсоюзшляхпроект", практично єдиної в Україні проектної організації, яка за своїм досвідом та потенціалом здатна проектувати великі автомобільні та міські мости, знаходиться під загрозою, – так вважає трудовий колектив підприємства.

Прес-служба АТЗТ "Київсоюзшляхпроект", тел.: 8067 231 40 93