«Реформа житлово-комунальної сфери не повинна відбуватися виключно за рахунок споживачів», вважає  Олексій КУЧЕРЕНКО.

На його думку, для кожного народного депутата пріоритетом його політичної діяльності повинні стати інтереси людини, а головним акцентом реформи житлово-комунальної галузі має стати захист прав споживачів.

Народний депутат вважає, що однією з основних перешкод в просуванні реформи ЖКГ є відсутність державної системи регулювання. Зокрема, проблему тарифів можна кардинально вирішити, запровадивши систему державного регулювання на ринках природних (надання послуг з газо-, електро-, тепло-, водопостачання та водовідведення) та штучних (зокрема, надання послуг з обслуговування житла)  монополій.

Відео дня

Створення такої системи регулювання вимагає, насамперед політичної волі Верховної Ради, яка має визначитись, який шлях розвитку подій їй обрати:

1. Залишити тарифне регулювання в ручному управлінні Уряду і місцевого самоврядування, оскільки на сьогодні у ВР немає жодних важелів впливу на тарифну політику, а є можливість створити лише чергову слідчу комісію.

2. Негайно приступити до створення незалежної системи державного регулювання монополій, в якій через чітку систему представництва будуть представлені і ВРУ, і Уряд, і Президент

  Обрання альтернативи є політичним рішенням і від нього залежить доля реформи в ЖКГ.

Другим пріоритетним завданням О.Кучеренко вважає термінове вирішення проблеми управління комунальним майном де, на його думку, Верховна Рада повинна також прийняти політичне рішення та встановити “правила гри”. Це, в першу чергу, питання захисту прав громад, які можуть раптом втратити своє майно. В регіонах вже розпочався неконтрольований процес передачі в приватну власність стратегічних об’єктів – водоканалів і підприємств теплоенергетики. В тому випадку,  коли не ні держава, ні місцеве самоврядування не спромоглися стати ефективним власником, треба зробити чіткі умови передбачають нового ефективного зміни

Але, як вважає О.  Кучеренко, перед тим, як віддати стратегічно важливі об’єкти життєзабезпечення в приватні руки, треба прийняти Закон “Про особливості приватизації або передачі в концесію чи оренду підприємств державної та комунальної власності, що здійснюють діяльність з централізованого тепло-, водопостачання та водовідведення”. А до а поки він увійде в дію потрібно терміново прийняти закон про заборону приватизації, передачі в концесію чи оренду таких підприємств.

На думку народного депутата  пріоритетним напрямом є розроблення законодавчої бази, яка б чітко визначила відносини власності в житловому фонді. Вкрай потрібно також створити ефективного власника житла, а точніше – ефективного власника спільного майна  житлового фонду. Цьому має сприяти як прийняття Житлового кодексу, з внесеними в нього корективами відносно соціального житла, так і розроблення законопроектів щодо механізмів управління житловим фондом через створення ОСББ та запровадження інституту управляючих житловим фондом.

Ще одним принциповим моментом, на якому наголосив О.Кучеренко, є створення ефективної системи бюджетного фінансування реформи ЖКГ. Бюджетні кошти  повинні не проїдатися або розпорошуватись на латання дірок в ЖКГ, а стати стимулюючим механізмом для тих регіонів, які займаються реформуванням, запровадженням енерго-, ресурсозберігаючих та енергозберігаючих технологій і надаватись на підставі чітких, зрозумілих і об’єктивних критеріїв.

Контактний телефон прес-служби Підкомітету  - 253-51-30

Федорченко Лариса