Ряд громадських організацій 18 серпня мають намір пікетувати Міністерство закордонних справ України із закликом втрутитися в конфлікт, пов’язаний з польотами між Україною і Німеччиною.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомили голова Асоціації захисту прав громадян України Володимир ЛЕСИК, керівник проекту Асоціації захисту приватних інвестицій Василь СЛЄСАРЕНКО і голова Громадського комітету національної безпеки України Олексій ТКАЧОВ.

За словами В.ЛЕСИКА, в конфлікт, який виник між авіакомпанією «Люфтганза» і українською «Дніпроавіа», повинна втрутитися держава. За його даними, 3 серпня громадські організації пікетували офіс «Люфтганзи» в Україні, 10 серпня - німецьке посольство, проте ніякій реакції досі немає.

Відео дня

В.ЛЕСИК також зазначив, що подальші дії організацій залежатимуть від реакції МЗС. Зокрема, вони не виключають звернень в Антимонопольний комітет України і до Президентова Віктора ЮЩЕНКА.

Крім того, у разі відсутності реакції з боку державних органів, громадські організації не виключають можливості звернення до суду з позовами до українських органів влади. «Якщо не буде реакції на наші пікетування, то я вважаю за доцільне подавати до суду на українські органи державної влади, оскільки це є бездіяльністю. Органи державної влади існують для того, щоб виконувати свої функції і в межах своїх повноважень діяти для забезпечення безпеки, державних інтересів, підтримки правопорядку тощо», - заявив О.ТКАЧОВ. На його думку, українська влада повинна була відреагувати на порушення з боку німецької авіакомпанії». О.ТКАЧОВ зазначив, що «без узгодження слотів, без складання договорів німецькі літаки почали літати в Україну», 30 жовтня 2005 р. «Люфтганза» попередила Дніпропетровський аеропорт, що наступного дня прилетить перший рейс з Франкфурта.

В.СЛЄСАРЕНКО додав, що якщо реакції не буде, вони мають намір звертатися до суду «на всі органи, які утримуватимуть ситуацію в стані невизначеності». На уточнююче запитання він відповів, що позови можуть бути подані, зокрема, до Державіаслужби і МЗС.

За даними О.ТКАЧОВА, розгляд справи за позовом «Дніпроавіа» до Державіслужби і «Люфтганзи» (третя сторона) в Дніпропетровському господарському суді відкладено до вересня. При цьому він зазначив, що вважає в цій справі позицію «Дніпроавіа», що вимагає взагалі заборонити польоти «Люфтганзи» в Україну, неконструктивною. На його думку, необхідно шукати вихід у сфері переговорів між властями обох держав.

Він також повідомив, що судова справа в Германії складається з двох етапів. Зокрема, «Дніпроавіа» направила скаргу в федеральне відомство цивільної авіації ФРН. При цьому, якщо відповідь буде незадовільною, то, за інформацією, що є у О.ТКАЧОВА, «Дніпроавіа» вже підготовлений позов до німецьких судів до відомства цивільної авіації Німеччини, який планується подати у вересні. За його даними, «Дніпоравіа» звернулося в німецьке відомство в червні, проте досі ніякої відповіді не було.

Як повідомляв УНІАН, на початку серпня вищезгадані громадські організації заявляли про монополізацію «Люфтганзою» авіаперельотів з Німеччини до Дніпропетровська і просили українські власті втрутитися в ситуацію, що склалася. На думку Асоціації захисту приватних інвестицій, «вихід на українські регіональні аеропорти був продуманою стратегією «Люфтганзи».

Авіакомпанія Lufthansa почала виконувати регулярні рейси за маршрутом Франкфурт-Дніпропетровськ з 30 жовтня 2005 року. Дніпропетровськ став третім в Україні, після Києва і Донецька, аеропортом, що приймає літаки авіакомпанії. Водночас, департамент авіації ФРН 8 березня 2006 р. заборонив польоти «Дніпроавіа» в Німеччину, скасовано було два рейси в Берлін і Франкфурт. У свою чергу, Дніпропетровський аеропорт на сьогодні не приймає рейси «Люфтганзи». Таким чином, прямого сполучення з Німеччиною у Дніпропетровська немає.