Керівництво Харківського тракторного заводу звернулося до прем’єр-міністра України Віктора ЯНУКОВИЧА з проханням сприяти поверненню до випробуваних часом ефективних схем продажу українським аграріям складної вітчизняної сільгосптехніки.

Як передає кореспондент УНІАН, своє прохання керівництво ВАТ “ХТЗ” обґрунтовує необхідністю своєчасного і якісного проведення осінньо-польових робіт для отримання сталого врожаю наступного року, одну з вирішальних роль у чому відіграє стан технічного забезпечення села тракторами.

Існуюче на сьогоднішній день замовлення від сільгоспвиробників країни на 400 тракторів виробництва ВАТ “ХТЗ”, говориться у зверненні, “свідчить про існуючий дефіцит тракторів класу 3-4 тонни, а недостатня платоспроможність селян не дозволяє закупити нашу техніку, щоб у необхідні агротехнічні терміни провести оранку та сівбу озимих культур”.

Відео дня

Як свідчить досвід, наголошують автори звернення, “однією з основних та найбільш сприятливих форм поповнення парку тракторів є програма 30%-ї компенсації вартості складної сільськогосподарської техніки з державного бюджету України”. На жаль, констатують фахівці, “дана програма в 2006 році фінансується вкрай повільно і недостатньо”, тоді як “не діє і програма закупівлі техніки на умовах фінансового лізингу”.

Керівництво ВАТ “ХТЗ” просить В.ЯНУКОВИЧА дати доручення Міністерству фінансів України про додаткове фінансування програми 30%-ї компенсації вартості складної сільськогосподарської техніки з державного бюджету за рахунок наявних непрацюючих програм.

Довідка УНІАН. ВАТ «Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе» продовжує залишатися одним із щонайпотужніших спеціалізованих підприємств в Україні й СНД з виробництва серійних колісних і гусеничних сільськогосподарських тракторів загального призначення, орно-просапних і універсальних машин потужністю від 35 до 200 к. с., на які можна агрегатувати понад 250 найменувань сільськогосподарських знарядь виробництва України і Росії, а також іноземних фірм.

У липні 2004 року Харківський тракторний завод повернувся до практики пільгового продажу тракторів. Зокрема, йшлося про пільгове кредитування покупця та продаж тракторів усіх марок “ХТЗ” з 30-відсотковою знижкою. Тобто у визначений термін завод поставляв сільським господарствам трактори при умові оплати ними 70% від загальної вартості машини. Решта 30% - виділяється з державного бюджету. Також передбачався продаж тракторів на умовах лізингу через НАК “Украгролізинг” та його філії в регіонах. У 2004 році під схему 30-відсоткової знижки з держбюджету було виділено 50 млн. грн., а на продаж за лізингом - додатково було виділено 180 млн. грн.