1 серпня в  УНІАН відбувся брифінг на тему: “Бюджетний процесс-2007 для малих міст України” в якому ввзяли участь - виконавчий директор, віце-президент Асоціації міст України та громад Мирослав Пітцик, голова Секції малих міст Асоціації міст України та громад Павло Козирєв, генеральний директор Української компанії розвитку Єфим Бородулін. Під час брифінгу обговорювался питання: “Проблеми формування бюджетів в містах районного підпорядкування”; “Державна програма підтримки малих міст: реалії та перспективи”; “Пошук альтернативних джерел фінансування муніципальних програм”.

27 липня поточного року Верховна Рада України cхвалила Постанову „Про Основні напрями бюджетної політики України на 2007 рік” (Бюджетна резолюція). Асоціація міст України та громад (АМУ) вважає, що наміри Уряду та Парламенту щодо наповнення місцевих бюджетів у 2007 році створюють загрозу незабезпечення фінансовими ресурсами поставлених перед органами місцевого самоврядування завдань. І, у першу чергу, у сфері надання соціальних, адміністративних послуг тощо. Особливо проблемними у цьому плані є бюджети міст районного значення.

Зокрема, Верховна Рада доручила Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” передбачити кошти на виконання цілого ряду загальнодержавних програм. Однак, у цьому переліку не вказана життєво необхідна для регіонів Загальнодержавна програма розвитку малих міст. Закон про введення в дію цієї державної програми набрав чинності у березні 2004 року. Однак, з того часу жодного разу не передбачались реальні кошти на її виконання. 

Відео дня

Секція малих міст АМУ наполягає на тому, щоб Уряд звернув увагу на проблеми малих міст - з населенням до 50 тисяч чоловік. І, зокрема, передбачив не менше 2 мільярдів гривень на фінансування муніципальних програм, а також визначив пріоритети, на які мають бути використані кошти. Серед важливих заходів, що мають бути профінансовані коштом державного бюджету: утримання та оновлення житлово-комунальної сфери в малих містах, реалізація програм з енергозбереження, будівництво соціального житла, створення нових робочих місць, розвиток інфраструктури, благоустрій територій та інше.

В Бюджетній резолюції на 2007 рік питанням відносин між державним та місцевими бюджетами приділено чимало уваги. Зокрема, йдеться про:

• підвищення питомої ваги загального фонду місцевих бюджетів у загальному фонді зведеного бюджету порівняно з відповідним показником 2006-го року;

• віднесення до захищених статей трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам;

• удосконалення механізму розподілу між місцевими бюджетами обсягу дотації вирівнювання;

• запровадження системи стимулювання органів місцевого самоврядування до нарощення доходів, закріплених за місцевими бюджетами.

Також передбачається, що кошти, які спрямовуватимуться на виконання делегованих повноважень місцевими радами, мають обраховуватись відповідно до державних соціальних стандартів та інших діючих норм та нормативів. 

Разом з тим, Асоціація міст України та громад вважає, що для фінансового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування на рівні, гарантованому Конституцією України та чинним законодавством, доцільно врахувати під час підготовки проекту держбюджету на 2007 рік наступне:

1. Встановлення загального обсягу трансферту вирівнювання місцевим бюджетам у розмірі, не меншому прогнозного обсягу надходжень податку з доходів фізичних осіб.

2. Удосконалення формули розподілу трансфертів вирівнювання між державним бюджетом та місцевими бюджетами у напрямку забезпечення мінімального рівня соціальних послуг на одного одержувача, врахування специфіки функціонування соціально-культурної сфери у містах, селах селищах, зокрема, щільності населення, унормованої кількості штатних одиниць для закладів соціально-культурного призначення, кількості сільських, селищних та міських рад тощо.

3. Чітке визначення на законодавчому рівні переліку делегованих та самоврядних повноважень, що належать до відання місцевого самоврядування.

4. Створення дієвої стабільної системи фінансової підтримки інвестиційної діяльності органів місцевого самоврядування, що діятиме  на довготерміновий період (5 років) та на основі затверджених програм.

5. Розширення кола бюджетів місцевого самоврядування, що мають прямі міжбюджетні трансфертні відносини з державним бюджетом за рахунок бюджетів міст районного значення та селищ-районних центрів.

6. Відміна пільг по платі за землю. У разі збереження пільг, передбачити в повному обсязі їх компенсацію з Державного бюджету України відповідно до ст. 103 Бюджетного Кодексу України.

7. Приведення штатів органів місцевого самоврядування у відповідність до обсягу делегованих їм державою повноважень та врахування необхідних для цього коштів при розрахунку трансфертів вирівнювання.

8. Надання фінансової допомоги місцевим бюджетам (у вигляді субвенцій) на покриття витрат, що виникають у процесі передачі у комунальну власність об’єктів соціальної сфери та житлового фонду державних підприємств.

9. Збільшення обсягу субвенцій місцевим бюджетам з державного бюджету на компенсацію витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян та на інші види соціального захисту.

          10. Відновлення практики перерахування до місцевих бюджетів половини коштів від обсягу перевиконання прогнозованих показників доходів державного бюджету, що є базою для перерахування дотацій.

Українська компанія розвитку

(First Ukrainian Development)

Компанії холдингу працюють на київському ринку нерухомості з 1990-х років і добре себе зарекомендували.  

До кінця 2006 року холдинг планує інвестувати в будівництво в Києві та області близько 50 млн. дол. На сьогодні загальний об’єм інвестицій холдингу у будівництво в цьому регіоні складає більше 250 млн. дол.

Холдинг реалізує 15 проектів, частина з них вже на стадії будівництва, а інші перебувають на різних етапах проходження документації – проектування, експертизи і т.д.

Серед них:

• житлово-готельний комплекс по вул. Набережно-Хрещатицькій;

• офісний центр, житловий будинок та підземний паркінг

по вул. Набережно-Хрещатицькій;

• готельно-офісний, житловий та розважальний комплекс на Володимирському Узвозі;

• готель «7 Зірок» на Володимирському Узвозі;

• торговий комплекс на проспекті Академіка Заболотного;

• торгівельно-розважальні та житлові комплекси на Позняках та на проспекті Бажана.

Кожен проект холдингу – це інвестиція в майбутнє: майбутнє наше, наших дітей і онуків, майбутнє країни. Будуючи житлові будинки, торгівельні та розважальні комплекси,  офісні центри та готелі, холдинг ніколи не забуває про ще один принцип своєї роботи: не просто будувати, а розвивати і облагороджувати місто. 

Українська компанія розвитку активно займається благодійною діяльністю та спонсорством. Зокрема:

• співпрацює з благодійними фондами: Фондом гуманітарних програм, Фондом Святої Марії, громадською організацією „Відродження Києва”, Міжнародним благодійним фондом В.Горовіца;

• підтримує дитячі будинки;

• стала спонсором Міжнародного турніру „Богатирські ігри-2006” в місті Українка Київської області, спортивних змагань з авторалі та турніру „Тілоохоронець-2005”; 

• фінансувала  будівництво церкви в місті Українка;

• виділила 500 тисяч грн. на фінансування муніципальної програми „Дороги і тротуари” в місті Українка. 

Сайт Української компанії розвитку: www.fud-kiev.com