Асоціація міст України (АМУ) заявляє, що наміри уряду та Верховної Ради щодо наповнення місцевих бюджетів у 2007 році створюють загрозу незабезпечення фінансовими ресурсами поставлених перед органами місцевого самоврядування програм.
Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні на прес-конференції УНІАН заявили виконавчий директор, віце-президент АМУ Мирослав ПІТЦИК та голова Секції малих міст АМУ, мер міста Українка Павло КОЗИРЄВ.
Зокрема представники АМУ, зазначили що при підготовці проекту закону “Про Державний бюджет України на 2007 рік” не враховується загальнодержавна програма розвитку малих міст, закон про введення якої в силу набрав чинності в березні 2004 році.
За словами П.КОЗИРЄВА, з часу законодавчого введення програми в дію в державному бюджеті жодного разу не передбачались реальні кошти на її виконання. У цьому зв’язку, підкреслив П.КОЗИРЄВ, Секція малих міст АМУ наполягає на зверненні урядом уваги на проблеми міст, населення яких не перевищує 50 тис. чол. Зокрема АМУ наполягає, щоб уряд передбачив в держбюджеті на наступний рік не менше 2 млрд. грн. на фінансування муніципальних програм, а також розглянув можливості сприяння залученню органами місцевого самоврядування зовнішніх запозичень для розвитку міст.
“Ми вважаємо, що це найголовніше питання - зробити цю програму працюючою, бо ті речі які закладені в бюджетній резолюції дають нам розуміння, що чекати від основного бюджету нам нема чого, ми хочемо хоча б якоїсь допомоги спеціально для малих міст”, – підкреслив П.КОЗИРЄВ.
АМУ пропонує уряду та ВР при підготовці проекту держбюджету врахувати низку пропозицій. Зокрема, встановлення загального обсягу трансферту вирівнювання місцевим бюджетам у розмірі не меншому від прогнозного обсягу податку з доходів фізичних осіб, чітке законодавче визначення на законодавчому рівні переліку делегованих та самоврядних повноважень місцевих органів влади, створення системи підтримки інвестиційної діяльності органів самоврядування, розширення кола місцевих бюджетів, що мають прямі міжтрансфертні відносини з державним бюджетом, відміну пільг по платі за землю, приведення штатів органів місцевого самоврядування у відповідність з делегованими повноваженнями, збільшення обсягів субвенцій на компенсацію пільгового проїзду громадян, а також відновлення практики перерахування до місцевих бюджетів половини перевиконаних надходжень.