Експерти програми SIGMA вказують на небезпеку монополізації ринку послуг у сфері держзакупівель через діючу редакцію Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

13:50, 17 липня 2006
Останні події
1 0

Експерти програми SIGMA вказують на небезпеку монополізації ринку послуг у сфері держзакупівель через діючу редакцію Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».  

Експерти програми SIGMA вказують на небезпеку монополізації ринку послуг у сфері держзакупівель через діючу редакцію Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

Відповідний висновок організації озвучив сьогодні на прес-конференції в УНІАН редактор електронного видання «Е-урядник» Андрій МАРУСОВ.

На думку експертів програми, чинне законодавство виключає можливість формування державної регуляторної політики і породжує плутанину в інституційній схемі держзакупівель. Уряд позбавлений необхідної влади та інструментів для ініціації нового законодавства і впровадження підзаконних актів у сфері держзакупівель.

Крім того, чинне законодавство створює умову для політизування сфери державних закупівель, обумовлену входженням до складу Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель і до Наглядової ради Тендерної палати України (ТПУ) народних депутатів.

Експерти SIGMA відзначають, що новий закон спровокував значну плутанину в ролях і повноваженнях ключової групи установ: Антимонопольного комітету, Рахункової палати, Тендерної палати України. При цьому мандат і функції ТПУ у сфері держзакупівель «породжують сильні побоювання», оскільки недержавний статус даної організації передбачає неможливість її фінансової підзвітності державі.

SIGMA зазначає також, що нова редакція створює ризик втрати досвіду кадрів та інституційної пам`яті, накопичених у виконавчій гілці влади у сфері держзакупівель.

«За фасадом нової інституційної структури, створеної для посилення контролю, нагляду і надання замовникам безкоштовних послуг, здається, існує сталий монополізований комерційний ринок закупівельних послуг, який з незрозумілих причин не підпадає під дію законодавства про держзакупівлі і має ряд сумнівних рис», – процитував висновок експертів А.МАРУСОВ.

Експерти SIGMA рекомендують переглянути роль і функції ТПУ і дати оцінку доцільності надання повноважень у сфері держзакупівель неурядовій організації, а також ліквідувати монополізований ринок комерційних послуг у сфері держзакупівель.

Як повідомляв УНІАН, Закон «Про внесення змін до Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» та інші законодавчі акти України» Верховна Рада ухвалила 15 грудня 2005 року. Цим законом, зокрема, вводиться принцип громадського контролю за держзакупівлями, уточнюються окремі процедурні питання, що стосуються порядку розкриття тендерних пропозицій.

У січні 2006 року Президент України ветував цей закон. На думку Президента, ряд його положень не відповідає Конституції України, Бюджетному кодексу України, законам «Про Антимонопольний комітет України» і «Про Рахункову палату».

21 лютого Верховна Рада подолала вето на Закон «Про внесення змін до Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» - «за» проголосували 314 народних депутатів із 404, зареєстрованих у залі

10 березня В.ЮЩЕНКО його підписав.

Водночас, у зв`язку зі вступом в дію змін до закону про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти Міністерство економіки України прогнозує погіршення макроекономічних показників, навіть розвиток інфляційних процесів. Мінекономіки вважає, що зміни в законодавство про держзакупівлі можуть призвести до дестабілізації роботи державних суб`єктів господарювання, оскільки поширюють на них тендерні процедури.

21 квітня віце-президент Тендерної палати Антон ЯЦЕНКО заявив, що критика нової редакції закону про держзакупівлі пов`язана з небажанням урядовців відмовитися від практики «відкотів». За його словами, новий закон значно посилив проведення тендерних процедур із закупівлі товарів і послуг державними підприємствами, чим присік можливість зловживань при виборі постачальників.

Довідка УНІАН. Програма SIGMA є загальною ініціативою Організації економічного співробітництва і розвитку (OECD) і ЄС, яка фінансується головним чином Європейською Комісією. Має 12-річний досвід розробки і реалізації програм адміністративної реформи практично у всіх 25 країнах ЄС. OECD/SIGMA надає експертні висновки і рекомендації Європейської Комісії і країнам-бенефіціарам про відповідність їх систем державного управління вимогам, що необхідні для членства в ЄС.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter