Митці стверджують, що на українському арт-ринку масово з’являються підробки картин відомих вітчизняних художників

16:19, 17 липня 2006
Останні події
0 0

Митці стверджують, що на українському арт-ринку масово з’являються підробки картин відомих вітчизняних митців, з метою “комерціалізації” картин невідомих художників використовуються імена відомих митців.  

Митці стверджують, що на українському арт-ринку масово з’являються підробки картин відомих вітчизняних митців, з метою “комерціалізації” картин невідомих художників використовуються імена відомих митців.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН заявили художник, донька художника Тетяни Яблонської Гаяне АТАЯН, художник Іван ГРИГОР’ЄВ, художник Ольга КОСТЕЦЬКА та мистецтвознавець, викладач Академії образотворчого мистецтва та архітектури Наталія РОМАНОВА.

Зокрема, Н.РОМАНОВА повідомила, що в приватних колекціях картин, які час від часу виставляють на показ, міститься 30% підробок. Вона відзначила, що легалізують підробки через музеї.

Мистецтвознавець також підкреслила, що художня експертиза на сьогодні в Україні не витримує жодної критики – “така експертиза привела до того, що ціла низька підробок була виставлена в музеях”. “Ці явища не тільки призводить до дискредитації творчості окремих художників, а й дискредитації української художньої школи другої половини ХХ взагалі”, - сказала Н.РОМАНОВА.

У свою чергу, Г.АТАЯН розповіла, що з 10 червня по 15 липня 2004 року в приміщенні Київського музею російського мистецтва проходила виставка “Український живопис 1945-1989 років. З приватних колекцій”, яка була організована галереєю «Естамп» та проводилася під патронатом Міністерства культури України та туризму та особисто колишнього віце-прем’єр-міністра з гуманітарних питань Дмитра ТАБАЧНИКА.

Вона зауважила, що під час цієї виставки експонувалися роботи різних вітчизняних художників, які відносяться до різних стилів та років їхньої творчості. На виставці виставлялися відомі і маловідомі роботи Миколи ГЛУЩЕНКА, Сергія ШИШКА, С.ГРИГОР’ЄВА, В.КОСТЕЦЬКОГО та чотири роботи, автором яких було зазначено художницю Т.Яблонську.

За словами Г.АТАЯН, виставка широко рекламувалася в засобах масової інформації. Крім того, до її відкриття було видано каталоги із зазначенням та фотографіями картин, представлених на виставці. В названих каталогах зазначалося про авторство Т.Яблонської щодо чотирьох експонованих на виставці картин.

Художник підкреслила, що ознайомившись із вмістом зазначеного каталогу до початку виставки, вона побачила, що картини запропоновані до виставки - «Седнів», «Збір урожаю», «На базар» - не є авторськими роботами Т.Яблонської. Що стосується картини «Весілля», вона, можливо, була авторським повтором однойменної картини художниці, водночас, вона настільки була спотворена невмілою реставрацію й доробкою, що взагалі втратила ознаки, притаманні авторській роботі Т.Яблонської, зазначила Г.АТАЯН.

З огляду на це, за словами Г.АТАЯН, вона повідомила організаторам виставки, що вони порушують авторські права Т.Яблонської та заборонила здійснювати публічний показ вищезазначених картин. Однак, вернісаж відбувся із експонуванням цих картин, а каталог виставки продавався цілий місяць у приміщенні Київського музею російського мистецтва, і продається дотепер в галереї «Естамп».

Г.АТАЯН наголосила, що під час експонування виставки неодноразово зверталися до організаторів із вимогою спростувати у ЗМІ авторство Т.Яблонської на названі роботи.

Вона також звернулася із позовом до Шевченківського районного суду м. Києва, в якому просить суд зобов’язати Київський музей російського мистецтва та галерею «Естамп» опублікувати у офіційних друкованих засобах масової інформації та спеціалізованих друкованих засобах масової інформації повідомлення щодо спростування авторства Т.Яблонської стосовно картин «Седнів», «На базар», «Збір урожаю», «Весілля», а також вибачення за шкоду, нанесену авторові, та її родині. У даний час розгляд справи триває.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter