Затверджений проект будівництва Подільського моста, що зачіпає територію нинішніх Русанівських садів, не має альтернативи. Про це заявив на прес-конференції в УНІАН професор Георгій ФУКС, у минулому головний інженер «Київсоюзшляхпроекту». (За проектами Г.ФУКСА в Києві були побудовані Південний міст, міст Метро і Московський міст – УНІАН).
Як передає кореспондент УНІАН, Г.ФУКС також зазначив, що «зараз виникло декілька проектів, якими передбачається при будівництві Подільського мостового переходу обійти Русанівські сади або ж копати тунелі метро під територією садів, а автомобільну трасу пустити верхом». При цьому експерт виловив переконання, що дані проекти не підлягають обговоренню як явно помилкові.
«Треба розуміти, що будується цілий комплекс - мостовий перехід. Не автодорожній міст, не міст метро, а суміщений рух під метрополітен і автотранспорт. Це принципово важливо, оскільки в суміщеному переході, який вже будується і траса якого непорушна, тунельний варіант неможливий», - пояснив Г.ФУКС.
Він нагадав, що за проектом траса прокладена практично по прямій і виходить на бульвар Перова. «Всі розмови про те, що сади можна обійти, загорнувши трасу до проспекту Ватутіна, який виходить на Московський міст, я вважаю популістськими», - сказав Г.ФУКС.
За його словами, «зараз через проспект Ватутіна проходить 115 тисяч автомобілів за добу, а до них хочуть додати ще 64 тисячі з Подільського переходу. На Ватутіна й так суцільні пробки, а буде взагалі колапс, і проблема лише посилиться».
Водночас, зазначає Г.ФУКС, згідно із затвердженим проектом Подільського моста, його траса вийде на бульвар Перова, що є зручною розподільною магістраллю з шістьма смугами руху. «Це дозволить прийняти і розподілити транспортний потік на дві незалежні дороги, коли один міст розвантажує, а не перенавантажує інший», - підкреслив він.
Що стосується метро, то маршрут його проходження через Подільський міст і далі лівим берегом Дніпра є найбільш оптимальним, на думку експерта.
«До бульвару Перова воно йде співісно з автодорогою, і продовжується далі, розходячись на Троєщину і Воскресенку. Перша черга метро піде на 300-тисячну Троєщину. Друга черга - на Воскресенку, де живе 120 тисяч осіб, а найближчим часом населення цього перспективного району може зрости до 200 тисяч. До того ж там розташовується депо, без якого метро нормально працювати не може. Все прораховано, виправдано і так зав`язане в містобудівній мережі, що дана схема не може бути змінена», - сказав Г.ФУКС.
Він піддав критиці засідання Містобудівної ради Києва, на якій був рекомендований варіант будівництва моста в обхід Русанівських садів.
«Даний варіант неприйнятний, оскільки він виключає воскресенський напрямок метро, який потрібен не менше, ніж троєщинський. Вже не кажучи про те, куди дівати побудовані 500 метрів мостового переходу», - вважає експерт.
Він також переконаний, що проблему відселення власників садових ділянок не можна перекладати на генпідрядника. «Його справа будувати. Замовник теж не вирішить питання. Це прерогатива тих, у кого в руках розподіл квартир, виділення грошей на компенсацію і відведення земель. Я радий, що мер Києва Леонід ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ заявив про те, що береться особисто розв`язати проблему з відселенням дачників», - додав Г.ФУКС.
Експерт категорично проти варіанту будівництва моста, що передбачає будівництво тунелю метро під Русанівськими садами.
На його думку, «навіть якщо умовно забути про гроші і час, хіба можна відривати одну споруду від іншої. У даному проекті спеціально передбачено, щоб метрополітен і автодорога були об`єднані. Якщо ж естакадою, яка вже побудована, «пірнути» тунелем під сади, все одно більше половини ділянок доведеться знести. Але навіть якщо метро прокласти під землею, то залишається автодорога. Якщо пустити її зверху, тоді навіщо рити тунель для метро. Виходить просто парадоксальна ситуація, - підсумував Г.ФУКС.
Довідка УНІАН. Відповідно до Генерального плану розвитку міста Києва Подільський мостовий перехід стане найбільшим серед існуючих 6 мостів через Дніпро в столиці України. Він з`єднає прямим транспортним сполученням правобережну частину міста з Трухановим островом і районом лівого берега "Воскресенка", розвантажить інші мости в Києві, забезпечить вихід метрополітену з центральної частини міста на лівобережні райони.
Довжина мостового переходу становитиме 7 км з трьома смугами для руху автотранспорту в кожному напрямі і чотирма станціями метрополітену, які будуть розташовані на трасі мостового переходу. На мостовому переході передбачаються дві транспортні розв`язки: одна на півострові Рибальському і одна - на Трухановому острові.
Спорудження мостового переходу розпочалося 28 грудня 2003 року.