Ринок побутових кондиціонерів в Україні в 2006 році зросте на 20% порівняно з 2005 роком, - з 143-145 тис. одиниць до 172,5 тис. одиниць.
Такий прогноз озвучив сьогодні на прес-конференції в УНІАН директор компанії «Ліконд», яка є авторизованим торговим партнером японської корпорації DAIKIN, Володимир СТЕПУРА.
Як передає кореспондент УНІАН, він підкреслив, що останні роки розвитку ринку кондиціонування дуже залежали від погодних умов. У 2005 році через холодне літо темпи розвитку були нижчими, ніж очікувалося, і становили близько 15%.
«Якщо погода буде спекотнішою, то в 2006 році ця цифра може бути і 30% і вищою», - сказав він.
У цілому зростання ринку експерт пояснює підвищенням якості життя в Україні, зростанням купівельної спроможності, зростанням ринку нерухомості тощо.
В.СТЕПУРА нагадав, що світовий ринок кондиціонування продовжує рости, і на сьогоднішній день оцінюється у більш ніж в 60 млн. одиниць. Найбільшими ринками в світі є Китай, Японія, США і Європа, за динамікою розвитку - Китай і Європа.
Японський ринок кондиціонування вже досягнув своєї зрілості, європейський перебуває на етапі динамічного розвитку, український і російський - перед початком кондиціонерного буму, зазначив експерт. «Ми перебуваємо тільки перед початком буму. Серйозний бум за нашими оцінками розпочнеться десь наступного року», - зазначив В.СТЕПУРА.
За його даними, поточного року в Україні посилиться конкурентна боротьба в сегменті побутового обладнання. Продовжиться взаємопроникнення кондиціонерних марок. «Тобто, дешеві бренди - китайські, корейські - вони починають виводити якісь моделі, які позиціонуються в преміум сегменті. Японські бренди почали виробляти моделі економ-класу, для того, щоб перекрити позиції по споживачам, у яких недостатньо грошей, але які хочуть не менш надійне устаткування», - сказав він.
В.СТЕПУРА вважає, що в 2006 році знижуватиметься ціновий розрив між дорогими, середніми і дешевими марками кондиціонерів.
На його думку, компанії, які виходитимуть на ринок з дешевими брендами, запропонують споживачам дуже тривалі, нетипові для дешевого обладнання, гарантійні терміни.
«Багато компаній кондиціонерні зараз узяли кредити під поставку обладнання на склади, щоб мати його вчасно. Якщо почнуться проблеми зі збутом у цих компаній, вони будуть вимушені шукати якісь ходи. З нашої точки зору, швидше за все, будуть використані ці ходи, а не просто зниження ціни, тому що в минулі роки це не завжди виправдовувалося», - зазначив В.СТЕПУРА.
Серед тенденцій поточного року він також назвав збільшення кількості кондиціонерних компаній в регіонах, підвищення їх професійного рівня, все більший процес переходу виробників на озонобезпечні холодагенти.
Продовжиться диверсифікація бізнесу кондиціонерними компаніями, вони добавлятимуть у свій асортимент, окрім систем кондиціонування, елементи систем опалення, сказав експерт.
Довідка УНІАН. Компанія «Ліконд» (м. Київ) працює з 2001 року. Представляє повний спектр продукції японської корпорації DAIKIN: кондиціонерного і холодильного обладнання усіх видів, конфігурацій і систем будь-якої складності - для житлових приміщень, приміщень комерційного і промислового призначення. «Ліконд» має ділерську мережу - понад 200 компанії.
DAIKIN Industries є світовим лідером у області виробництва кліматичної техніки. Корпорація входить до складу Sumitomo Group. DAIKIN Industries володіє 13 заводами. Системи кондиціонування займають понад 80% в її структурі виробництва, хімічні компоненти й фреони - понад 14%.
У корпорації працюють понад 25 тис. чоловік.