`За даними оперативних звітів Державного казначейства, за 11 місяців поточного року до загального фонду Державного бюджету України зібрано 44,8 млрд. грн., що на 6,6 млрд. грн. менше запланових за рік`, - повідомив народний депутат України, заступник голови Бюджетного комітету ВР, член політичної групи Української народної партії у фракції В.Ющенка Валерій Асадчев.

Цими цифрами Державне Казначейство фактично підтвердило прогноз Валерія Асадчева про `великі проблеми з виконанням державного бюджету-2004`, зроблений майже півроку тому. При цьому Валерій Асадчев зробив диференційований аналіз надходжень до Державного бюджету:

`Якщо рахувати, з чого саме виникла проблема наповнення бюджету у 2004 році, насамперед слід згадати ПДВ. З 19,8 млрд. грн., які заплановано зібрати з цього податку за рік, за 11 місяців зібрано лише 14,8 млрд. грн. Тобто за останній місяць необхідно зібрати 5 млрд. грн., що є нереальним. Разом з тим норма відшкодування по ПДВ перевиконана: із запланованої суми відшкодування за 12 місяців –10,8 млрд. грн, за 11 місяців відшкодовано 10,98 млрд. грн. Це зайвий раз говорить про те, що ПДВ залишився джерелом привласнення суспільних коштів окремими олігархічними кланами.

З інших доходів викликає стурбованість податок з доходів фізичних осіб. На сьогодні контингент місцевих бюджетів складає 11,1 млрд. грн., в той час, як за планом він мав складати понад 12 млрд. грн. Фактично, шанс виконати цей податок є. Але сподівання щодо того, що зменшення ставки оподаткування до 13% виведе зарплату з тіні, не справдилися. Таким чином, чимало місцевих бюджетів понесли значні втрати. Звичайно тут треба говорити про певну диференціацію, бо деякі бюджети з невеликою ефективною ставкою (наприклад, Житомирська область) виграли. Але ті бюджети, які мали високу ставку, - тобто ті, які серйозно працювали над збільшенням зарплати, - понесли значні втрати. До речі, ми сьогодні спостерігаємо цей `дефект` (замість ефект) роботи уряду - заборгованості по виплаті зарплати збільшуються, уряд іноді навіть намагається їх погасити з бюджетних коштів, що є відвертим злочином.

З іншого боку, в державному бюджеті-2004 є перевиконання по окремих показниках, зокрема по податку на прибуток. Планувалося зібрати 12,6 млрд. грн, а вже на сьогодні зібрано 13,7 млрд. грн. Та цей показник насамперед свідчить про високий рівень переплат (сплат у рахунок майбутніх періодів), який був здійснений і про який говорив сам АЗАРОВ (за словами міністра фінансів, він зараз на рівні 5 млрд. грн). Це небачена цифра. Завдяки їй уряд прозвітував про `виконання п’ятирічки за три роки`, тобто показав до виборів все, що можна показати. А це призвело до того, що після виборів доведеться показувати, те, що залишиться, - якщо залишиться, що показувати.

Все це спричинило серйозні проблеми і в бюджетній, і в економічній областях. Колосальні зростання грошової маси в обігу, колосальні переплати. Практично не зменшено недоїмку. Сьогодні виявилися колосальні диспропорції в цінах на газ та інші пально-мастильні матеріали і тарифами, які сплачують громадяни. Різко зріс рівень несплат за комунальні послуги.

І, до речі, все це – хочу ще раз наголосити – стосується бюджету, який був сформований на старих макропоказниках. А для повного реального аналізу ситуації перш за все необхідно вивести з тіні все, що туди загнав уряд Януковича: реальну статистику, макроекономіку, дохідну частину, суб’єктів господарювання, виплату податків, місцеві бюджети`.

Прес-служба Української народної партії